Blodprøve toxoplasmose

MV<3?

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg og mannen var på ferie på Kypros i sommer i 2 uker. Var for det meste veldig forsiktig med hva jeg spiste, men spiste litt salat, frukt, noe kjøtt osv. Vi hadde all-inclusive og spiste kun på hotellet.

Da jeg kom hjem tok jeg en blodprøve for å sjekke meg for toxoplasma, for å være på den sikre siden og berolige meg selv. Ringte tidligere i dag for å høre svaret på blodprøven - snakket kun med hun i skranken og ikke legen.

Hun sa jeg hadde "Toxoplasma på 9,5". Hun jeg snakket med var ganske surrete og det virket ikke som hun visste helt hva hun snakket om, så jeg ba om at legen skulle ringe meg. Det har legen ikke gjort, og nå har hun tatt ferie i 2 uker fra i dag.

Det jeg lurer på er om det er noen som vet hva "toxoplasma på 9,5" betyr? Betyr det at jeg har testet positivt, eller må man nå en viss "verdi" for å regnes som positiv?

Sikkert noen flere her inne som har testet seg for toxo, så da tenkte jeg at det måtte være rette stedet å spørre! :)
Skal selvfølgelig ringe legekontoret opp igjen på mandag, men det er så lenge til så vil høre om noen av dere har noe erfaring på området :)

Ja, tror ikke den helsesekretæren burde svart resultatet:p jeg hadde ringt på mandag og spurt om en annen lege så du slipper å lure så lenge:)

(Sniker forresten, ikke gravid:p)

Back
Topp