Blodprøve av baby 7 mnd

Ariell98

Glad i forumet
Skuddårsspirene 2024
Har en gutt på 7 og en halv måned som muligens hadde en allergisk reaksjon på peanøtter for noen uker siden. Kraftig oppkast som startet et par timer etter smak. Vi dro på legevakt, der han kastet opp hvert tiende min i en time. Ingen pustevansker el. Så gikk det over, og han spiste og sov som vanlig. Baby har større sjanse for å få allergi pga flere alvorlige allergi hos pappaen

Etter diskusjon med lege/barnelege ble vi enige om å ta blodprøve og ta det derfra.

Jeg gruer meg så sykt. Jeg har grått av tanken på det flere ganger, og jeg har drømt om det også :dead: Jeg bare føler at ingen vet hva de snakker om ang allergi. Snakk om «så fint dere bor nært legevakt da»??? Og at man skal prøve helt forsiktig hvis prøven ikke gir utslag. Men at man ikke kan stole på prøven uansett? Skjønner ikke at jeg skal tørre å teste igjen.:(

Sliter med det å skulle påføre smerte når jeg føler meg så usikker på om det er vits. Har så skrekk for at de skal slite med å stikke han. At jeg må holde han helt fast mens han gråter.

Kan noen som har tatt blodprøver på baby si noe om hvordan det er?

Evt noen andre med baby med allergi og hva man gjør da?
 
Vi tok blodprøve for å sjekke b12 da hun var 2,5 mnd ca. Hun var jo en del mindre, så det er jo andre utfordringer med en på 7mnd. Meen, noe er jo likt. De som tok blodprøven var spesialiserte i å ta på baby/barn. De var to stykker, en holdt, og en tok prøven. Jeg var der å snakket til baby. De var veldig gode, og han klarte det faktisk på første stikk.

Vet ikke hvordan de gjør det der du bor. Men jeg fikk iallefall en positiv opplevelse av noe jeg tenkte ville være vanskelig.

Lykke til! Det kommer nok til å gå bra :Heartpink
 
Har tatt blodprøver ved 10 mnd pga utredelse av nageproblematikk, brukte slik bedøvelse plaster de har på apoteket, tok prøvene på sykehuset her ( de har bedre utstyr og er mer drillet for å ta på barn)

Måtte holde baby fast, men virket ikke som hun fikk vondt, virket mer å protestere av å bli holdt fast:-)

Det går nok helt fint.
 
Back
Topp