Blodplategivning

mammatilgutt

Elsker forumet
Det har jo vært oppe før om blodgivning, men aldri vært spørsmål om blodplate givning :) dette er min andre gang jeg gir trombosytter(blodplater) :) 1 gang i mnd ligger jeg sånn mellom 1 og 2 timer :) i dag ble det 72 min jeg måtte ligge :P noen flere som gir blodplater? Eller gir dere "bare" blod? :)

Vedlegg

• 1447336391371.jpg
    1447336391371.jpg
    42,5 KB · Visninger: 93
  • 1447336426044.jpg
    1447336426044.jpg
    57,2 KB · Visninger: 96
  • 1447336437168.jpg
    1447336437168.jpg
    57,2 KB · Visninger: 96
Det har jo vært oppe før om blodgivning, men aldri vært spørsmål om blodplate givning :) dette er min andre gang jeg gir trombosytter(blodplater) :) 1 gang i mnd ligger jeg sånn mellom 1 og 2 timer :) i dag ble det 72 min jeg måtte ligge :P noen flere som gir blodplater? Eller gir dere "bare" blod? :)
Jeg gir ingenting....

Men jeg lurer veldig på hvordan de skiller ut blodplater? Får du igjen blodet de tar ut men uten blodplatene???

Gir ingen av delene
Har ikke lov :-/

Jeg gir bare vanlig blod, jeg. Hvordan melder man seg på til blodplategivning?

Får ikke lov jeg heller, men fy så glad jeg er i dere som kan og vil :-)

Jeg gir bare vanlig blod, jeg. Hvordan melder man seg på til blodplategivning?

Du må bare spørre neste gang du gir blod :) så sjekker de om blodverdien(?) Er høy nok til at du kan gi trombosytter :) er ikke alle jenter som kan gi :) noen klarer ikke gjennomføre den første timen :) men verdt et forsøk :)

Jeg gir ingenting, men skulle ønske jeg kunne!
Har lav blodprosent og lite jernlager, så da kan jeg ikke gi

Du må bare spørre neste gang du gir blod :) så sjekker de om blodverdien(?) Er høy nok til at du kan gi trombosytter :) er ikke alle jenter som kan gi :) noen klarer ikke gjennomføre den første timen :) men verdt et forsøk :)
Ok, da skal jeg høre med dem neste gang, etter graviditeten. :) eneste de har spurt meg og, var om jeg ville stå som beinmargsdonor, og det vil jeg jo.

Jeg ga blod gjevnelig de siste 5 årene og opp til jeg ble gravid, savner faktisk å gå til de timene, så det blir sikkert at jeg tar det opp igjen med en gang jeg har mulighet. men var innpå å gi beinmark, men vi kom aldri så langt for legen ønsket å teste meg pga leddene mine (medisinsk bivirkninger) så ble jeg jo gravid i samme periode.

Aldri fått lov å gi blod, så får vel ikke lov til blodplater heller. Så flott at du gir!! :-)

Last edited:
Det kom aldri opp noe spørsmål om å gi blodplater da jeg var blodgiver.

Back
Topp