Blodning og Gravid!?

Onsker_baby

Forelsket i forumet
Hei jenter og gratulere :) jeg haaper d er greit j sniker meg inn her for og sporre dere om erfaringer. J vil sporre er d noen her som har erfaring me festeblodning da dere ble gravide? Hvor mye? Hvor mange dager? Tester dere positivt for/etter blodningen var ferdig?

Hei :) Klart at du kan komme inn her og snike. Bare koselig det :)

Når det gjelder spørsmålet ditt så har jeg dessverre ikke så mye å tilføre. Jeg har ikke hatt noen som helst blødninger i det hele tatt. Håper noen andre kan svare deg :)

Jeg har ikke hatt festeblødning men tre ganger har jeg opplevd blødning under el og da er man visst veldig fruktbar. Og ble gravid to av de gangene spottingen rundt el kom.

Heisann! :-)
Jeg har småblødd siden 5dpo, og har mer eller mindre fortsatt med det siden. Og jeg har testa positivt både hjemme og hos legen! Nå har det akkurat gitt seg her, men dersom jeg begynner igjen så må jeg til legen for å sjekke at alt er ok. Men legen sa da jeg var der for en uke siden at det var helt ok å blø litt til ut i uke 4. Har også lest om folk som har gått og småbløddmye lenger enn det uten at det har vært noe galt av den grunn, så jeg er ikke så veldig bekymret. Bare litt. ;-)

Uansett så er en sånn festeblødning bare litt blod, og det skal visst ikke være stort mer enn at du greier deg med et truseinnlegg. Detstemte ihvertfall for meg.

Jeg hadde festeblødning dette svangerskapet. Begynte med en liten rosa bloddråpe 6 dpo, og jeg fikk med en gang forhåpninger om at det kunne være en festeblødning fordi det passet med tidspunktet og beskrivelse av festeblødning. Dagen etter begynte jeg derimot å spotte brunt slik jeg bruker å gjøre før mensen kommer, og jeg ble da dritsur fordi det da betydde at jeg hadde alt for kort lutealfase (første gangen jeg testet for eggløsning). Spottingen gav seg etter 1-2 dager, og på morgenen 9 dpo testet jeg min første svaake positive test som slo ut på digital test dagen etter :)

Jeg hadde festeblødnig med nr 1. Er så lenge siden at jeg nesten ikke husker, men husker jeg så noe rosa/brunt slim/blod en gang, tok på truseinnlegg, men kom ikke noe særlig mer. Noen dager senere fikk jeg positiv test :)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Tusen takk for gode svar alle sammen :) .at man kan spotte I evt 1 mnd, er d d Neida d er ik snakk om mye blo her heler. J trenger egentilig ik innleg en gang, saa lite er d. Men bare d at d er litt bekymrer meg og saa lenge. Domme meg som skulle kjenne paa tappen 8 okt.hadde sikkert ik vist j hade blo om j ik hadde skjekka. Grunnen til at j er sikker paa j er gravid er pga forste gang paa 1 aar kom d spotting 2 uker og 2 dager etter forige mens slutt, begynet aldri og blo saa tidlig.vanlig mens starter alltid me noen dager spotting sas til full. Mye som foregaar I magen ogsaa de puppene som var saa omme. J blode I mitt forste svangetskap for 6 aar siden men husker ik hvor mange mnd j var da. Men ik opplevd spotting saa tidlig og saa mange dager.

Last edited:
Du kan teste nå, men får ikke nødvendigvis positivt selv om du er gravid. Tannlegen har egen bedøvelse for gravide, du kan bare si at du kanskje er det :) Lykke til!

Har hatt festeblødning begge mine svangerskap. Denne gangen blødde jeg tre dager. Som en liten mens, men nok til å bruke bind. Brunt først, deretter friskt blod og så brunt. Blødde fra 9 dpo og har vanligvis 13 dagers lutealfase. Testet svakt positivt første gang samme dagen som blødningen begynte.

Back
Topp