Blodig utflod?

carro4

Glad i forumet
Aprilspirene 2023
Heisann!
Noe stresset her jeg sitter. Var nettopp på do å når jeg tørket meg så kunne jeg se flekker med blod som lå blandet med resten av utfloden som var blank. Det var rødt så det er ferskt, burde jeg kontakte lege/privat gyn for å få en ultralyd?
Jeg er snart i uke 22, har livmoren på fremre vegg så litt vanskelig å si noe mtp bevegelser.

Dersom du nylig har hatt sex så kan dette gi litt blod i utfloden. Det kan også mange andre ting da skjeden er ekstra ømfintlig når man er gravid. Men dersom du er bekymret så hadde eg enten ring fødeavdelingen du tilhører eller jordmoren din :happy:

Dersom du nylig har hatt sex så kan dette gi litt blod i utfloden. Det kan også mange andre ting da skjeden er ekstra ømfintlig når man er gravid. Men dersom du er bekymret så hadde eg enten ring fødeavdelingen du tilhører eller jordmoren din :happy:
Takk for svar :) har ikke hatt samleie de siste dagene.. Kan legge til at jeg har kjent mye bevegelse etter jeg postet innlegget så lille har det foreløpig bra virker det som!
Får ikke kontakte fødested før etter uke 22, så siden jeg er noen dager unna så vil de sikkert ikke ha noe med meg å gjøre?

Hvis du er bekymret så tar du kontakt med din fastlege el. jordmor. :) Det er bedre å ta en telefon for mye enn for lite, og når man er kommet så langt i svangerskapet så burde din bekymring bli tatt på alvor.

Jeg ringte rett til sykehuset (ble satt over til gynekologisk) da jeg bare var i uke 13 og ble tatt på alvor. Så synes man burde kunne ringe dit når man snart er i uke 22 da. Ring i hvert fall en jordmor hvis ikke du ringer sykehuset så du får snakka med noen hvis du bekymrer deg. Selv om det høres veldig uskyldig ut.:happy:

Jeg blødde plutselig spontant en matskjed ca. i går og ringte sykehus. Fikk komme inn med en gang og sjekke. Alt var bra, men har fremliggende morkake, og muøig brist på blodkar, så de trodde det kunne være det. Ekkelt å blø plutselig, så syntes de burde ta deg inn for sjekk om du ønsker det. For min del kom det ganske mye på en gang og det var litt av ett sjokk. Jeg er i uke 18

Kan oppdatere med at det aldri kom mer enn de "bitene". Slo meg til ro om at det var uskyldig, har kjent normalt med bevegelse siden så tenker bolla har det greit. Vil nok likevel nevne til legen når jeg skal på 24 ukers kontrollen.
Godt å endelig bikke uke 22 i morgen så jeg faktisk kan forholde meg til fødeavdelingen og få hjelp!

Jeg blødde plutselig spontant en matskjed ca. i går og ringte sykehus. Fikk komme inn med en gang og sjekke. Alt var bra, men har fremliggende morkake, og muøig brist på blodkar, så de trodde det kunne være det. Ekkelt å blø plutselig, så syntes de burde ta deg inn for sjekk om du ønsker det. For min del kom det ganske mye på en gang og det var litt av ett sjokk. Jeg er i uke 18
Huff, så ekkelt! Så bra at alt sto bra til. Jeg har også fremliggende morkake så kanskje det var det? Lille har ligget med føttene ned de siste 5 dagene og sparker seg nesten ut av livmoren kjennes det ut som, så mulig det er pga det..

Huff, så ekkelt! Så bra at alt sto bra til. Jeg har også fremliggende morkake så kanskje det var det? Lille har ligget med føttene ned de siste 5 dagene og sparker seg nesten ut av livmoren kjennes det ut som, så mulig det er pga det..

Ja min har også føttene ned for tilfellet. På ultralyd i går så det ut som den danset riverdance på morkaka. Lege var ikke bekymret for det. Hun sa at som oftest flytter morkaka seg og at jeg må komme på ultralyd i uke 32 for å sjekke det for ev. Oppfølging og mulig keisersnitt om den ikke flytter seg. Om du kjenner liv og ikke blør noe nå er det jo ikke noe stort på gang. Men sikkert lurt å snakke med jordmor over pinsen sånn ifall du trenger tettere oppfølging pga morkaka. De burde hjelpe deg på ditt fødested så hvis du ringer dit om du skulle blø igjen så ville jeg insistert på å komme inn :)

Back
Topp