Blodgiving og mensen

trudepude_

Elsker forumet
Ja, emnet sier vel sitt..

Skal gi blod for første gang neste fredag, og venter mensen rett over helga..

Kan jeg fremdeles gi, eller vil jeg være veldig på minussiden etterpå? [8|]

Noen med erfaringer?

Tror nok det går greit du. Man blør seg liksom ikke halvt ihjel under en menstruasjon, så ingen fare.
Hehe...

ORIGINAL: Jadasåneida

Tror nok det går greit du. Man blør seg liksom ikke halvt ihjel under en menstruasjon, så ingen fare.
Hehe...

Hadde det vært meg så kunne jeg ikke gjort det... For jeg blør halvt ihjel når jeg har mensen ...[&o]

Mener å ha lest at en gjennomsnittlig menstruasjon består av 0,5 - 1 dl blod, resten er slim.

Så med mindre du er plaget av svært kraftige menstruasjonsblødninger, er det ikke noe problem.

ORIGINAL: Jadasåneida

Hehe...

Nei, det er sant - men jeg visste ikke om det hadde noe å si på dette jernlageret de "maser" så fælt om? Noen blir jo bedt om å ta jern før de kan gi..

Men da stiller jeg på tappestasjonen neste fredag, så får de bare forsyne seg! Regner med jeg har godt blod siden jeg ikke har hørt noe annnet [:)]

Forresten så måles hemoglobinen i blodet før du tappes - dersom det er for lavt, får du ikke gi blod den dagen.

De fleste bygger opp igjen det blodet de tappet ganske fort.

Det er ikke noe å bekymre seg for.[:)]

ORIGINAL: ~Roskva~

Forresten så måles hemoglobinen i blodet før du tappes - dersom det er for lavt, får du ikke gi blod den dagen.

De fleste bygger opp igjen det blodet de tappet ganske fort.

Det er ikke noe å bekymre seg for.[:)]

Åh, det visste jeg ikke - takk [:)]

Back
Topp