Blodgiver i prøveperiode

TFE30

Forelsket i forumet
❤️Mailykke 2022❤️
Jeg fant nettopp ut at min neste time til blodgivning vil være når jeg er ca. 6 dpo. Jeg lurer på om jeg kanskje bør utsette timen til etter IKM i stedet. Jeg vet ikke om blodgivning kan påvirke at egget fester seg. De to tidligere gangene jeg har donert i år, har vært rett før EL og kort tid etter TR.
Er det noen andre her som er prøvere og blodgiver eller som bare vet litt om dette?
 
Jeg ga blod 13 dop, 3 dager etter vaksinen (var 3 dagers karantene på å gi. Vet ikke om det kan ha hatt noe å si, men jeg mistet spira jeg fant ut av i etterkant av blodgivningen.
Hadde jeg vært i samme situasjon nå hadde jeg ventet til en evt. mens.
 
Jeg ga blod 13 dop, 3 dager etter vaksinen (var 3 dagers karantene på å gi. Vet ikke om det kan ha hatt noe å si, men jeg mistet spira jeg fant ut av i etterkant av blodgivningen.
Hadde jeg vært i samme situasjon nå hadde jeg ventet til en evt. mens.
Så trist å høre at du mistet spiren din :Heartred
 
Jeg har ikke brydd meg med det når jeg var prøver, men om du er i tvil så er det vel ingen problem å flytte timen eller ringe å høre med de? Opplever at de er nokså fleksible på tidspunkt for blodgivning, og veldig behjelpelige dersom man har spørsmål xsmile2

de ringte meg forrige dagen angående om jeg kunne komme inn å gi blod, jeg spurte hvordan det ble nå som jeg var blitt gravid… og daa ble det visst 1 års karantene fra termin! :facepalm:
 
Jeg tok pause fra blodgivninga når vi begynte å prøve. Det tar jo litt tid før kroppen bygger opp igjen jernlager etter en blodgivning.
 
Dytter opp denne i tilfelle det er noen andre som lurer.
Jeg har nettopp kommet hjem fra bomtur hos blodbanken! Jeg fikk beskjed om at de ikke anbefaler å gi blod når man prøver å bli gravid, så da er jeg i "blodgiverkarantene" til det blir bebis :p Huff, nå må jeg kjøpe mummikopper selv :laughing002
 
Dytter opp denne i tilfelle det er noen andre som lurer.
Jeg har nettopp kommet hjem fra bomtur hos blodbanken! Jeg fikk beskjed om at de ikke anbefaler å gi blod når man prøver å bli gravid, så da er jeg i "blodgiverkarantene" til det blir bebis :p Huff, nå må jeg kjøpe mummikopper selv :laughing002
Karantenegrunn for alt! Men de er på ‘føre var’ prinsippet. De vil ikke at det skal kunne være en grunn til at det ikke går. Det sa de om vaksina, de hadde karantene fordi de ikke ville at bivirkningene skulle blandes

Her har de sluttet med mummikoppene og tomt på lageret.. men har flasker da :angelic:
 
Jeg fant nettopp ut at min neste time til blodgivning vil være når jeg er ca. 6 dpo. Jeg lurer på om jeg kanskje bør utsette timen til etter IKM i stedet. Jeg vet ikke om blodgivning kan påvirke at egget fester seg. De to tidligere gangene jeg har donert i år, har vært rett før EL og kort tid etter TR.
Er det noen andre her som er prøvere og blodgiver eller som bare vet litt om dette?
Når jeg aktivt prøvde å bli gravid, så sa blodbanken at de ikke ville ta meg inn. Fordi om jeg plutselig var gravid, så ville jeg trenge alt blodet mitt selv. Så de tok meg ikke inn hele tiden jeg var prøver. Det tar jo litt tid å bygge opp blodmengden sin som man har donert.
 
Back
Topp