Blodfortynnende

Lillytator

Forelsket i forumet
MayDay2021
✨️Julestjernene2023✨️
Noen andre her som skal gå/går på blodfortynnende? Merker dere noen bivirkninger? Er 4+4 idag og har vært med legen, og pgr av tidligere ex.u med påfølgende lungeemboli, så skal jeg gå på lavdose klexane hele svangerskapet..

Sniker fra mars :greet025
Jeg tar klexane, har tatt det siden dagen etter jeg fant ut at jeg er gravid (fant det ut 3+6 og begynte 4+0, er 13+5 nå.). Jeg merker null bivirkninger bortsett fra et blåmerke her og et blåmerke der etter sprøyta.

Jeg tar klexane pga homozygot leidenmutasjon, og må ta det hele svangerskapet og 6 uker etterpå.

Lite tips til når du skal begynne å ta den (om du ikke allerede har begynt), ta en goood del med hud, ikke bare litt og sprøyt inn kjempesakte. Da svir det ikke så mye etterpå :) Og ikke gni der du skal sette sprøyta før eller etter den er satt ;)

Lykke til :angelic:

Takk for tips! :happy:
Starter opp i morgen tenker jeg, så får jeg tatt den hver morgen.. skal heldigvis bare gå på lav dose da så slipper unna med en hver dag.. kan man sette sprøyta en annen plass enn i magen etterhvert for magen blir større og huden tynnere? :wideyed:

Takk for tips! :happy:
Starter opp i morgen tenker jeg, så får jeg tatt den hver morgen.. skal heldigvis bare gå på lav dose da så slipper unna med en hver dag.. kan man sette sprøyta en annen plass enn i magen etterhvert for magen blir større og huden tynnere? :wideyed:
Du kan sette den i låret, men må få opplæring i hvor og hvordan først :)

Åja! Da regner jeg med det blir tatt opp på kontroll etterhvert:)
Har du hatt noen blødninger pgr av klexane? Fikk høre at det ikke var helt uvanlig..
Jeg har aldri tatt det selv :) Men har administrert det til andre som ikke kunne sette selv :)
Da har vi vekslet på å stikke i mage og lår :)

Back
Topp