Blodfortynnende

Jeg skal ut å fly om en måneds tid... Da må jeg begynne på blodfortynnende igjen... I følge legen min:) Er viktig å holde seg i aktivitet og spise sunt. Jeg har vært på privat tul og hun sa at oppfølgingen var å sjekke at fosteret vokser... Hun sa at man vil jo se på oul om han har vokst. Det er lenge fra juni til november så kommer til å bestille privat ul etter det igjen for å sjekke at han vokser nok... Reagerer litt på at ikke jeg ikke får noe ekstra oppfølging når det høres ut som om ul er det sikreste for å måle vekst, vet jo at de måler magen etterhvert, men føles ikke like sikkert...(?) Har ikke møtt jordmor enda og håper hun kan noe om dette...:)

Takk for svar :-) Skjønner :-) de sa det samme til meg på tul ift vekst. Jeg kommer til å presse litt på legen om henvisning, men hvis jeg ikke får kommer jeg absolutt til å ta flere private ul for å sikre oss at mageboeren vokser og har det godt :-) nei, hadde ikke stolt helt på måling av mage :-/ samme her, tenker å gå til jm ved neste kontroll. Og heller gå ekstra til lege for å be om henvisning. Kommer også til å spørre de på oul om de vet noe om dette :-)

Nei jeg har et helt normalt svangerskap og får helt vanlig oppfølgning. Ingenting ekstra. Men så har aldri jeg eller noen i nær familie hatt blodpropp heller.

Ok, takk for svar :-) veldig greit å kunne høre med andre i samme situasjon :-)

Hei! Sniker fra juli. Jeg hadde blodpropp før påske og tar nå Klexane x 2 daglig for dette til 6 uker etter fødsel. Jeg var på ekstra ultralyd i forbindelse med innleggelsen for å sjekke at fosteret vokste som det skulle. I tillegg var jeg på en vekstestimering i uke 31 igjen, dette fordi babyen faktisk kan bli større en gjennomsnittet ved behandling med blodfortynnende pga. svært god gjennomstrømning i navlestrengen.

Jordmor på sykehuset sa at de som tidligere hadde født svært små barn noen ganger ble satt på Fragmin/Klexane og Albyl-E hele neste svangerskap for å forsøke å få opp vekt på baby :-) for min del ligger det forøvrig an til en helt gjennomsnittsstor baby :-)

Hei! Sniker fra juli. Jeg hadde blodpropp før påske og tar nå Klexane x 2 daglig for dette til 6 uker etter fødsel. Jeg var på ekstra ultralyd i forbindelse med innleggelsen for å sjekke at fosteret vokste som det skulle. I tillegg var jeg på en vekstestimering i uke 31 igjen, dette fordi babyen faktisk kan bli større en gjennomsnittet ved behandling med blodfortynnende pga. svært god gjennomstrømning i navlestrengen.

Jordmor på sykehuset sa at de som tidligere hadde født svært små barn noen ganger ble satt på Fragmin/Klexane og Albyl-E hele neste svangerskap for å forsøke å få opp vekt på baby :-) for min del ligger det forøvrig an til en helt gjennomsnittsstor baby :-)

Fikk ei jente på 2970 g og 50
cm 1 dag før termin :-)

Jeg står også på Fragmin x 1. Har ingen kjente risikofaktorer, annet enn at det virker som jeg reagerer på østrogen. Fikk blodpropp i lungene da jeg stod på p-ring. Hormonspiral var derimot trygt.

Føler at jeg blir godt fulgt opp siden gynekologen min er spesialist på blodpropp og graviditet. :)

PS: Jeg undersøkte det med grønne grønnsaker siden jeg elsker grønnkålsmoothie, men det har bare betydning for dem som går på Marevan, ikke oss andre. :)

Back
Topp