Flere som går på blodfortynnende i svangerskapet? Startet på abyl e i går. Har dere noen bivirkninger?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg fikk blodfortynnende i uke 28 sist, og sprøyter i uke 30 hvis jeg husker riktig. Dette pga litt lav gjennomstrømning til morkaka. Men hvis du (KMB1900) har fått det pga tidligere SA ' er, så er vel ting såpass safe i uke 17 at man ikke trenger det mer kanskje?
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
Albyl-e regnes ikke som smertestillende, men de smertestillende medikamentene du nevner - Aspirin og Dispril - inneholder det blodfortynnende stoffet acetylsalisylsyre som er det samme som finnes i Albyl-e. Albyl-e inneholder hhv. 75mg (eller 160mg) acetylsalisylsyre, mens Aspirin inneholder 500mg og Dispril inneholder 300mg acetylsalisylsyre per tablett, altså mange ganger så mye av det blodfortynnende virkestoffet som Albyl-e gjør. Albyl-e virker altså kun ved å hindre at blodet koagulerer seg og ikke smertedempende da den ikke inneholder nok acetylsalisylsyre, i motsetning til Aspirin/DisprilFått det pga tidligere aborter. Skal ikke brukes i tredje trimester grunnet blødningsfare ved eventuell fødsel. Kjenner med skeptisk siden abyl e er det samme som aspirin og dispril, altså smertestillende. Kjenner ingen bivirkninger enda, men uvant å ta medisiner siden jeg ikke gjør det til vanlig.