Blodfortynnende?

pernille85

Glad i forumet
Himmelbarn
Flere som går på blodfortynnende i svangerskapet? Startet på abyl e i går. Har dere noen bivirkninger?

Jeg går på albyl-e nå i prøveperioden og skal begynne med Klexanesprøyter dagen jeg får positiv test. Dette pga. svangerskapsforgiftning i første svangerskap. Merker ikke noe til noen av dem. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Gikk på klexane i 10 uker, og fikk ingen bivirkninger.. Merket null og niks:)

Jeg fikk albyl e i uke 5 pga blødninger og to sa tidligere i år. Fikk ingen bivirkninger av det :)
Hvor langt på vei er du og får du det pga graviditeten?
Har hørt man bør slutte med det før 3 trimester, jeg fikk beskjed om å slutte med det uke 17. Er uke 19 nå og har ikke merket noe spes etter jeg sluttet heller :)

Jeg fikk blodfortynnende i uke 28 sist, og sprøyter i uke 30 hvis jeg husker riktig. Dette pga litt lav gjennomstrømning til morkaka. Men hvis du (KMB1900) har fått det pga tidligere SA ' er, så er vel ting såpass safe i uke 17 at man ikke trenger det mer kanskje?

Jeg fikk blodfortynnende i uke 28 sist, og sprøyter i uke 30 hvis jeg husker riktig. Dette pga litt lav gjennomstrømning til morkaka. Men hvis du (KMB1900) har fått det pga tidligere SA ' er, så er vel ting såpass safe i uke 17 at man ikke trenger det mer kanskje?

Ja, gyn mente at det ikke lenger var noen grunn til å fortsette da alt ser bra ut og jeg har ikke hatt noen flere blødninger siden uke 5 :)

Fått det pga tidligere aborter. Skal ikke brukes i tredje trimester grunnet blødningsfare ved eventuell fødsel. Kjenner med skeptisk siden abyl e er det samme som aspirin og dispril, altså smertestillende. Kjenner ingen bivirkninger enda, men uvant å ta medisiner siden jeg ikke gjør det til vanlig.

Går på fragmin. Skal taes hele svangerskapet. Det skal jeg gjør hvert eneste svangerskap jeg går igjennom. Pga blodpropptendens og fikk blpdpropp i sist svangerskap:)

Fått det pga tidligere aborter. Skal ikke brukes i tredje trimester grunnet blødningsfare ved eventuell fødsel. Kjenner med skeptisk siden abyl e er det samme som aspirin og dispril, altså smertestillende. Kjenner ingen bivirkninger enda, men uvant å ta medisiner siden jeg ikke gjør det til vanlig.
Albyl-e regnes ikke som smertestillende, men de smertestillende medikamentene du nevner - Aspirin og Dispril - inneholder det blodfortynnende stoffet acetylsalisylsyre som er det samme som finnes i Albyl-e. Albyl-e inneholder hhv. 75mg (eller 160mg) acetylsalisylsyre, mens Aspirin inneholder 500mg og Dispril inneholder 300mg acetylsalisylsyre per tablett, altså mange ganger så mye av det blodfortynnende virkestoffet som Albyl-e gjør. Albyl-e virker altså kun ved å hindre at blodet koagulerer seg og ikke smertedempende da den ikke inneholder nok acetylsalisylsyre, i motsetning til Aspirin/Dispril :)

Jeg tar også Fragmin sprøyter og har gjort det siden ca uke 8-9, og skal ta det ut svangerskapet pga fare for blodpropp ettersom jeg er lite aktiv/sitter i rullestol. Merker ingen bivirkninger på meg, og har heller ikke hørt om bivirkninger for fosteret.

Jeg tar klexane sprøyte hver dag pga tidligere svangerskapsforgiftninger. Merker ikke noen bivirkninger, annet enn at jeg synes det er kjipt å sette sprøyta

Back
Topp