Blodfortynnende og kvalmestillende

Bebis88

Forelsket i forumet
Julimammaer 2016
jeg har begynt med blodfortynnede hver kveld og skal bruke til fødsel og sluttet med kvalmestillende som jeg tok 1 tab hver kveld.Er ekstrem kvalm med oppkast flere ganger. Er nå i uke 14 men fortsatt sterk plaget. Er det noen som har erfaring med bruk av disse tablettene i tidligere svangerskap og at det har gått fint med barne? Jeg er bekymret for at det kan være skadelig for barnet.

jeg har begynt med blodfortynnede hver kveld og skal bruke til fødsel og sluttet med kvalmestillende som jeg tok 1 tab hver kveld.Er ekstrem kvalm med oppkast flere ganger. Er nå i uke 14 men fortsatt sterk plaget. Er det noen som har erfaring med bruk av disse tablettene i tidligere svangerskap og at det har gått fint med barne? Jeg er bekymret for at det kan være skadelig for barnet.
Sniker. Jeg tar Albyl E og kvalmestillende. Det er samme legen som har gitt meg begge deler, så da regner jeg med at det går fint. Det er mange som har IVF som også går på blodfortynnende allerede før innsett og vet at mange tar xonvea også. Er det en grunn til at du bekymrer deg?

Jeg gikk på blodfortynnende frem til uke 16ish med mini, og han har ikke tatt skade av det, frisk og rask 3-åring :Heartred går også på blodfortynnende dette svangerskapet og skal gå på de til uke 36.

Men hvorfor sluttet du med kvalmestillende?

Kunne jeg spørre om hvordan du tar det altså hvor mange og tar du samtidig med blodfortynnede? Jeg er egentlig veldig forsiktig med medisin bruk generelt, har jeg for eks vondt i hode går jeg med det flere dager enn å ta paracet. Det jeg er bekymret for er om det kan være farlig for barnet i magen hvis jeg skal bruke begge medisinene. Godt å høre at andre også bruker.

Jeg gikk på blodfortynnende frem til uke 16ish med mini, og han har ikke tatt skade av det, frisk og rask 3-åring :Heartred går også på blodfortynnende dette svangerskapet og skal gå på de til uke 36.

Men hvorfor
Jeg var bekymret for effekten av de to medisiner kan være farlig for barnet, derfor sluttet selv om jeg sliter sterkt med kvalmen.

Eg kan ikkje svara på kvalmestillande, men begynte på Albyl E frå veke 12, og tar 2 tabletter kvar morgon (150gr) og skal også gå på dette til veke 36 trur eg... eg tar det pga dobbeldonasjon og fare for svangerskapsforgiftning... har ikkje tenkt over at det ikkje kan vere bra for babyen...
Men får berre stole på at legene veit kva dei gjer...

Jeg var bekymret for effekten av de to medisiner kan være farlig for barnet, derfor sluttet selv om jeg sliter sterkt med kvalmen.
Blandingen av medisinene er ikke farlig. Forstår at du ønsker å være forsiktig med medisinbruk, spesielt under graviditet.

Det er viktig at du vet at disse medisinene har blitt brukt mye i graviditeter, og de eventuelle bivirkningene av medisinene er mindre farlige enn det som skjer når man IKKE tar medisin.
Det er farlig for deg og fosteret at du ikke får i deg tilstrekkelig med næring, og det blir derfor skrevet ut kvalmestillende for å forsikre at du får spist og drukket slik du skal.
Når det kommer til blodfortynnende så er det varierende grunner til hvorfor man skal ta det, men stort sett handler det om morkaken sin helse. God blodgjennomstrømning til morkaken gir tilstrekkelig næring til barnet i magen. Konsekvensen av å ikke ta blodfortynnende kan være svangerskapsforgiftning, morkakesvikt, for tidlig fødsel, lav fødselsvekt og lignende.

Kvalmestillende og blodfortynnende er TRYGT, og så lenge du trenger det tar du det. Legene ønsker at du og babyen din skal ha det godt og ha et sunt svangerskap med masse næring til deg og barnet

Kom ingen interaksjoner på xonvea og albyl-e på felleskatalogen. Men er du usikker kan du og bruke tryggmammamedisin.no

Back
Topp