Jeg har termin i morgen og har brukt Klexane siden uke 23. Da jeg fikk blodpropp i lungene. Er det noen andre som har brukt det i svangerskapet? Har plutselig fått så angst for blødninger under fødsel, så kunne trengt å høre om andres erfaring.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg hadde blodpropp i forrige svangerskap. Fødselen gikk helt fint! Jeg fikk fortalt, og gjorde det også, at jeg skulle stoppe på klexane når fødselen var i gang, og ikke ta før etter 24 (?) timer etter fødsel. Dette for å minke sjansen for komplikasjoner. Som sagt, ingen problemer rundt dette![]()
Jeg gikk på ekstremt høy dose fragmin i sist svangerskap. 3x normal dose! Det var en feil gjort av leger, men jeg gikk nå på det da.
Under fødselen blødde jeg så og si ingenting
(Til sammenligning måtte jeg få blodoverføring en stund etter fødselen med førstemann, da gikk jeg ikke på noe blodfortynnende!)
Det som var forskjellen var hvor morkakene satt. Med første (og ingen blodfortynnende) satt den bak, og satt fast i 30 min. Løsnet og etterlot seg et digert sår, jeg lå i en blodpøl. Mistet rundt 1 liter, men fortsatte å miste i 2 måneder etter fødsel. Pga såret som ikke grodde.
Med andremann satt morkaka foran, og løsnet med én gang, så ble ikke noe sår. Dét påvirker nok mye mer enn blodfortynnende![]()
Hvorfor det? Ble du seriøst SUR for det?Utrolig merkelig historie!
Jeg hadde blodpropp i forrige svangerskap. Fødselen gikk helt fint! Jeg fikk fortalt, og gjorde det også, at jeg skulle stoppe på klexane når fødselen var i gang, og ikke ta før etter 24 (?) timer etter fødsel. Dette for å minke sjansen for komplikasjoner. Som sagt, ingen problemer rundt dette![]()
oo så voksen du erUtrolig merkelig historie!