Blod...

Bamse

Forelsket i forumet
Sist jeg var på do i dag kom det blod! Helt panikk!!! Fant ut at jeg var gravid på lørdag. I dag er jeg 4 uker på vei..Kan det komme blod i starten av et svangerskap, eller er dette et tegn på at jeg har mistet?

Hei der! Hva slags blødning har du opplevd? Er det mye som kommer eller bare litt spotting? hvilken farge har det? Og har du smerter i forbindelse med blødningen?
 Jeg hadde selv spottinger for noen uker siden, bare sånn litt at det lot seg vise på papiret når jeg tørket meg, lys rød farge.  Prøve å ikke engste deg for mye vennen, det er ofte slike blødninger er helt ufarlige , noe de var i mitt tilfelle. Mange gravide jenter opplever dette gjerne tidlig i svangersakpet, og noen til og med hele svangersakpet ut. Hvis du blør mye bør du nok kontakte legen din bare for å få sjekket det ut, for å ikke vite er heller godt for kropp og sjel, det vet jeg alt om. Stor klem

Lyserødt, friskt blod. Ikke veldig mye, men nok til at det vistes tydelig på papiret og i do! Skulle hatt mensen i dag..Tok en test på lørdan (positiv) og en på søndag (positiv). Så de kan jo ikke ha slått feil ut begge to, eller?!?
Har litt smarter, stikkinger nederst i magen og litt i korsryggen. Har hatt det siden den dagen jeg testet positivt.

Hva tror du/dere det kan være? Kan alt være i orden selv om det kom blod?! Er så engstelig!!!!

Jeg hadde også en slags vag murring i magen mens dette pågikk, og angående korsryggen så er det et sted jeg er øm enda, og det vil jeg nok være hele tiden tror jeg. Men syns du skal kontakte legen din jeg vennen, for er skummelt å leke leger her inne, for alle kan oppleve ting ulikt, og særlig med tanke på blødninger. Jeg vet akkurat hvordan du har det nå, og det er alltids godt å prate med noen som har opplevd det samme. Så er her for deg vi vettu, men er nok greit å sjekke det ut samtidig. Du kan jo evt bare prate med han på tlf også? Det hjalp meg veldig i allefall!

Og ang streker på tester så dukker de ikke opp dersom du ikke skulle vært gravid. Vi jenter produserer kun dette hormonet når vi blir gravide, så du har nok en liten i magen[;)] Du kan jo prøve å ligge i ro en stund og se om det hjelper litt? Men er det sånn at du må ha på deg bind eller? Klem

Håper på det beste!
Har ikke time til legen min før 1. juni.. Men fortsetter jeg å blø så kommer jeg nok til å ringe i morgen.
Har ikke kommet mere blod enn den ene gangen da jeg var på do, så jeg må ikke ha bind nei. Går for å sjekke hele tiden nå! Så det er bare å krysse fingrene, og håpe på det beste!

uff, dette hørtes litt fortvilende ut. Jeg vet at det er mange som opplever blødninger i svangerskapet, men det er nok ikke mindre skremmende for deg av den grunn. At to tester har vist positiv er det samme som en garanti for at du er gravid - det er nærmest umulig at to tester gir falsk positiv. JEg synes at dersom du fortsetter å blø skal du ringe legen din, men om det ikke kommer noe mer så var det nok ikke noe å bekymre seg for. Følg med litt du, så du er sikker. Lykke til!

Det er ganske vanlig å ha blødninger de tre første månedene, og noen har mensen en gang eller to etter at de er blitt gravide også, før kroppen "forstår" at det ikke er nødvendig. Faktisk opplever hver fjerde gravide kvinne slike blødninger, derfor trenger det ikke bety at noe er galt. Jeg hadde akkurat funnet ut at jeg var gravid og var nesten fem uker på vei da jeg begynte å blø... det gikk ikke bra. Hvis blødningen ikke stopper og du får smerter i tillegg (kraftige menstruasjonssmerter), bør du gå til legen. Gjennom en blodprøve kan de finne ut om hcg-nivået er som det skal være. Håper alt er i orden!

Tusen takk! Føler meg bedre etter at dere sier at det kan være vanlig. Har ikke blødd noe etter den gangen. Ikke kommet noe i truseinnlegget eller noe. Det må vell være positivt? Eller? Har vært kjempe nervøs i hele kveld!!!

Har hørt flere har nevnt festeblødninger også, så det kan jo være noe slikt? Jeg aner ikke da, bare så det er sagt. Men om det fortsetter, så hadde jeg nok kontaktet lege.

Lykke til!

Jeg hadde en liten blødning I ca Uke 6....
Jeg spurte legen om dette, Og hun sah at det var normalt at man kunne få en liten blødning når man normalt skulle ha hatt mensen....
Lykke Til... [:D]

Stakkar lille, jeg vet så godt hvordan det er..  Man går på toalettet hele tiden for å sjekke om det kommer noe på papiret.. Men du, jeg tror at siden det bare var litt, og siden det har gitt seg så er det nok ingen fare for at det er noe galt [:)] Syns du skal slappe helt av nå jeg, og ta vare på deg selv midt oppi alt dette også. Om du mister så vil du få en kraftig blødning, som en sterk mens, og gjerne smerter i magen. Det sa både de på legebakten og gynekologen min til meg når jeg opplevde det. Så pust lettet ut nå og se an ting framover du[;)] Jeg tror dette skal gå helt fint jeg vennen! Dette er noe mange jenter opplever som sagt![;)] stor klem

TUSEN TAKK for alle tilbakemeldingene, godt å få andres meninger om dette! Blir på en måte litt mere avslappet når jeg hører at flere har opplevd det, og at det ikke er så uvanlig. Har ikke kommet noe mere, så da håper jeg at allt blod holder seg borte i 8 måneder til!!!

Ja, vi er mange som har opplevd det, og det er veldig vanlig, så prøve å slappe av så mye som mulig nå og ha en flotters 17 mai feiring imorgen![:D] Stor klem!

AH! Har voknet maaange ganger i løpet av natten for å sjekke om jeg fortsatt blødde. Men det har heldigvis ikke kommet noen ting siden i går i 15:00tiden! Da kan jeg vell bare slappe av? Kunne ikke vært en sa da, når jeg nesten ikke blødde noen ting?!

Ikke noe gøy det der... Kan ikke gjøre annet enn å ønske deg masse lykke til!!!

Ved spontanabort fortsetter du bare å blø, mer og mer, mørkere og mørkere... og vonde smerter i magen. Så du kan nok slappe helt av, ja!

ORIGINAL: Bamse

AH! Har voknet maaange ganger i løpet av natten for å sjekke om jeg fortsatt blødde. Men det har heldigvis ikke kommet noen ting siden i går i 15:00tiden! Da kan jeg vell bare slappe av? Kunne ikke vært en sa da, når jeg nesten ikke blødde noen ting?!

Jeg tror det samme som labben jeg vennen, og at du bare kan slappe av . Men skulle det ta seg opp igjen burde du jo ringe legen din syns jeg. Alltid deilig å bekreftet at alt er bra, det syns i allefall jeg [;)] Selv har jeg hatt en liten spotting i dag jeg, men jeg uroer meg ikke noe over det nå. Har slått meg til ro med det legen min sa på mandag, så nå tar jeg det med stor ro. Håper jo såklart for din del at du ikke kommer til å blø mer, for vet hvor urolig man blir.
Stor klem fra meg! [:)]

Ingen blod fortsatt, så nå begynner jeg å bli roligere[;)] Tok en test i sted også, for å roe meg ned litt. vet det fortsatt slår ut om jeg nettopp har hatt en sa..men føler meg ganske sikker på at den fortsatt er der! Er litt småkvalm, er på en måte litt godt å få bekreftet at det er noe i magen min som holder på å utvikle seg! [:D]

Back
Topp