Blod...

Groer

Gift med forumet
Våkner med litt ferskt blid på papiret i dag tidlig:(
Har mista før begge jentene mine, så har gått å "venta" på dette, men viiiil ikke at dette skal skje:(
Fins det en liten sjanse for at dette alikevel kan gå bra? Er ca 6 uker på vei...

Uff, skjønner du blir bekymret - men! Bittesmå blødninger kan lett oppstå uten at det trenger å bety noe, da små, tynne blodkar kan sprekke når det blir ligamentstrekk o.l. Prøv å slappe av og ikke tenk på det/bekymre deg dersom blødningen ikke opptar mer og evt. med smerter. Vet det er lettere sagt enn gjort... Flere har også opplevd større blødninger også, og alt har allikevel vært bra med den lille. Flere tråder her med samme tema, som du kan lese og bli beroliget av. Skulle du fortsette å engste deg, kan du dra til legen for blodprøver og måle HCG-stigningen for å få en bekreftelse på at alt er som det skal være. Krysser fingrene for at alt er bra og ønsker deg en fin søndag! :)

Last edited:
Krysser fingrene for at spira klorer seg fast! Skjønner at du er redd, men som hun sier over, kan det være helt ufarlig. Lykke til :Heartbigred

Uff, skjønner du blir bekymret - men! Bittesmå blødninger kan lett oppstå uten at det trenger å bety noe, da små, tynne blodkar kan sprekke når det blir ligamentstrekk o.l. Prøv å slappe av og ikke tenk på det/bekymre deg dersom blødningen ikke opptar mer og evt. med smerter. Vet det er lettere sagt enn gjort... Flere har også opplevd større blødninger også, og alt har allikevel vært bra med den lille. Flere tråder her med samme tema, som du kan lese og bli beroliget av. Skulle du fortsette å engste deg, kan du dra til legen for blodprøver og måle HCG-stigningen for å få en bekreftelse på at alt er som det skal være. Krysser fingrene for at alt er bra og ønsker deg en fin søndag! :)

Tusen takk:)

Håper det er uskyldig blødning.

Håper det går bra <3 Krysser fingrene for deg. Har hatt blødninger selv. Hold oss oppdatert!

Kun kommet litt, ser ut som det har gitt seg nå... Uff, dette er så skummelt.

Det trenger jo ikke bety noe som helst! Men hva tenker du om å få sjekket det opp da??

Takk:) Det fortsetter å komme, men veldig lite. Så enten eller her, så utover dagen om det tar seg opp eller gir seg...

hvordan går det?
Shoegrl sa det som var av tips. Lykke til.

Jeg har hatt to ørsmå blødninger når jeg var 5+3 og 6+3.
Er nå 8+4, så her har det gått fint :)
Så lenge det er små blødniger tror jeg det går fint.
Skjønner at du blir urolig! Jeg gråt i bøtter og spann etter første blødning, for jeg var sikker på løpet var kjørt... men det var det jo ikke.
Krysser fingrene for deg :)

Jo takk, foreløpig greit. Fått rosa på papiret i hele dag, så hverken gitt seg eller tatt seg opp... Murrer endel, men ikke noen direkte smerter.
Så fortsatt bare å vente å se. Vurderer å ringe privat ul i morgen, men vet det er lang ventetid der...

Er det ikke mulig å ta det på legevakten? Eventuelt på sykehuset? Eller blir det ikke "alvorlig nok" til at de prioriterer sånt? :-/

Hør om fastlegen din kan henvise deg til sykehuset for UL, evt (også) ta blodprøver med et par dagers mellomrom for å se at hcg fremdeles stiger (skal ikke lenger dobles på to dager når vi kommer så langt).
Lykke til!

Back
Topp