Blod

Frøkenvims

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Julegavene 2019
Plutselig! Ut av ingenting renner det ut blod!!! :( ingen smerter, fortsatt kvalm og ømme bryst, og ingen forvarsel!!! Men jeg fossblør!!! Og har fullstendig panikk!!! Kan det enda gå bra?? Kan man kreve UL på legevakta? Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre!!!!!

hvor langt er du på vei? Jeg ville ringt legevakta med en gang... du kan nok ikke kreve ul, men om du er over 12 uker så tar dem nok det litt mer seriøst en dem desverre gjør før uke 12 :(

Om det faktisk fossblør kan du dra på legevakten, selvom du ikke har smerter. Mest sannsynlig henvises du videre til gyn sjekk.

Det er ikke uvanlig med slike blødninger, og det er jo et godt tegn at du ikke har smerter!

Hvor langt på vei er du? Har du hatt noen UL'er tidligere i svangerskapet...?

Jeg er jo "bare" 11uker på vei.... Men med en sa fra forrige graviditet (da i uke 5-6), har jeg rimelig panikk nå.....
Hadde TUL i uke 8, og så da et bankende hjerte!!!! Kommer til å bli helt knust om dette ikke går bra!!!

Ånei, kjære deg!! Blødninger er noe dritt!! Har hatt flere dette svangerskapet, men ikke fossblødd. Ville ringt legevakten med en gang om det var meg. Du kan jo ikke gå hele helgen å tenke på dette. Og ja, det kan være helt uskyldig selv om det er mye blod. Prøv å ikke få panikk, jeg vet at det ikke er lett. Får panikk selv når jeg blør. Jeg krysser fingrene for deg og håper at alt er bare fint! ❤️

Ånei, kjære deg!! Blødninger er noe dritt!! Har hatt flere dette svangerskapet, men ikke fossblødd. Ville ringt legevakten med en gang om det var meg. Du kan jo ikke gå hele helgen å tenke på dette. Og ja, det kan være helt uskyldig selv om det er mye blod. Prøv å ikke få panikk, jeg vet at det ikke er lett. Får panikk selv når jeg blør. Jeg krysser fingrene for deg og håper at alt er bare fint! ❤️
Takk! Er straks på vei til legevakta, svigerinna mi blir med slik at jeg slipper å dra alene... Tør ikke håpe på noen ting, kjenner at jeg er så ute av meg.....

å nei! krysser fingrene på at alt er bra! lykke til.

Så skummelt! Håper at alt er i orden!

Jeg har hatt to fossblødninger, har gått helt fint! Fikk ul på legevakta selv om jeg bare var 6 uker første gangen.

Ønsker deg alt godt og krysser fingre! ❤️

Takk for alle gode ord! På legevakta tok jeg urin/blod-prøver, og legen mente det så greit ut, men jeg må tilbake til uken for å se utviklingen! De har ikke gynekolog på vakt nå på kvelden, så fikk ikke gu.
Lite man kan gjøre, men han mente det var veldig positivt at jeg ikke har smerter!
Det kommer enda litt blod, men ikke i nærheten så mye som det gjorde først!
Jeg velger å være positiv, men fikk virkelig følt på panikkangsten idag!!

Jeg har hatt to fossblødninger, har gått helt fint! Fikk ul på legevakta selv om jeg bare var 6 uker første gangen.

Ønsker deg alt godt og krysser fingre! ❤️
Du aner ikke hvor godt det er å høre akkurat dette! Kan du fortelle mer litt mer om hva som skjedde? Når? Forvarsel? Hvor mye? Hvor lenge?
Svar gjerne på pm hvis du ikke vil svare her!! ❤️

Huff!! God klem til deg! :)

I uke 11 sist gang så våknet jeg helt kliss, var fullt av blod og det rant. Men alt var bra med begge to i magen. :) De sover nå i senga si, 9 år etter. :)

Du aner ikke hvor godt det er å høre akkurat dette! Kan du fortelle mer litt mer om hva som skjedde? Når? Forvarsel? Hvor mye? Hvor lenge?
Svar gjerne på pm hvis du ikke vil svare her!! ❤️
Første gang i uke 6, virkelig fossblødde etter å ha dusjet. Stod bare rett opp og ned. Var sikker på at løpet var kjørt, men så hjertet banke noen dager senere. Så begynte det i uke 8 igjen, våknet av masse blod i sengen på natta. Hadde vært på ul dagen før, så regnet med at det kanskje var derfor. Gikk med usikkerhet fram til neste ultralyd i uke 13, alt var bra fortsatt!

Så ingen forvarsel, og ingen smerter. Jeg spottet i en uke eller to etter blødningene da, men det er normalt etter blødning.

Jeg må legge til at jeg er gravid etter fryseforsøk, da er det en del hormonbehandling i etterkant som kan gi blødninger. I tillegg tar jeg blodfortynnende sprøyter, så det så nok også værre ut enn det var.

Men det har vært noen fæle uker, men nå er jeg straks 15 uker og kjenner liv ❤️

Man tenker jo at blod er veldig negativt, men det finnes så mange som har blødd i svangerskapet som likevel får friske barn! Håper inderlig at alt er bra med babyen din! ❤️

Jeg blødde på tirsdag (11+6), fossblødde ikke men... Alt var normalt på ultralyden onsdag :) Fant også hjertelyden med doppler på tirsdagen.

Første gang i uke 6, virkelig fossblødde etter å ha dusjet. Stod bare rett opp og ned. Var sikker på at løpet var kjørt, men så hjertet banke noen dager senere. Så begynte det i uke 8 igjen, våknet av masse blod i sengen på natta. Hadde vært på ul dagen før, så regnet med at det kanskje var derfor. Gikk med usikkerhet fram til neste ultralyd i uke 13, alt var bra fortsatt!

Så ingen forvarsel, og ingen smerter. Jeg spottet i en uke eller to etter blødningene da, men det er normalt etter blødning.

Jeg må legge til at jeg er gravid etter fryseforsøk, da er det en del hormonbehandling i etterkant som kan gi blødninger. I tillegg tar jeg blodfortynnende sprøyter, så det så nok også værre ut enn det var.

Men det har vært noen fæle uker, men nå er jeg straks 15 uker og kjenner liv ❤️

Man tenker jo at blod er veldig negativt, men det finnes så mange som har blødd i svangerskapet som likevel får friske barn! Håper inderlig at alt er bra med babyen din! ❤️
Tusen takk for utfyllende svar! ❤️ så lenge jeg ikke har smerter, prøver jeg å tro på at dette går bra! Ikke noe annet man kan gjøre uansett..

Huff. Så ekkelt.
Jeg hadde mange blødninger i første graviditet helt frem til jeg var 13-14 uker på vei. Ble sykemeldt mens det pågikk. Det var ikke mye, men litt sånn mensen mengde helt fra jeg var et par uker på vei (trodde det var menstruasjon som kom).

Hadde en styrtblødning også. Satt i bilen og trodde først jeg tisset på meg, men så at det ble rødt gjennom klærne. Var helt knust. Tok blodprøve hos legen. To med noen dagers mellomrom som bekreftet at HCG-nivået enda steg. Ekkelt med disse blødningene men ganske mange har de uten at de er tegn på noe farlig. Jeg fikk også fortalt at det var et godt tegn at jeg ikke hadde vondt.

Heldigvis ingen blødning så langt denne gangen.

Lykke til videre ❤️

Back
Topp