Blod

Grisaiboka

Glad i forumet
Hei.
Jeg er nå fem uker på vei, og har nettopp tisset, og da kom det endel rødt blod (så helt "ferskt" ut) og jeg får ikke ringt oegen fordi han har stengt telefonen nå.
Hva gjør jeg?
Er det spontanabort, eller er det normalt?
Litt i overkant lei meg :'(

Pust dypt nå. Det er ikke sikkert det er noe galt :) Festeblødning?

Jeg hadde spontanabort i høst, og dro på legevakten. Der ble jeg tatt inn med en gang, men de kunne ikke gjøre noe. Vi satt på et undersøkelsesrom i 4 timer før jeg ble undersøkt, og da kunne de bare konstatere at det hadde skjedd.
Så HVIS det er det som skjer, så kan de nok ikke gjøre noe fra eller til.

MEN, nå er det jo ikke sikkert at det er det da. Er det mye? Det kan jo være festeblødning. Den kommer vel 2-3 uker etter befruktning, så det stemmer vel hvis du er fem uker på vei. Jeg har hatt festeblødning, og det var som en veldig lett mens. Men da jeg spontanaborterte var det voldsomme mengder, jeg kunne knapt røre meg uten at jeg måtte bytte alt av klær. Hvis det er mindre enn ved en mensblødning så ville jeg ikke uroe meg for mye foreløpig.

Jeg kan vel bare råde deg til å trekke pusten dypt og evt prøve å få snakket med lege, eller en jordmor på helsestasjonen. Uansett hvem du får kontakt med så bare forklar situasjonen, at du tror du kanskje spontanaborterer. Da kan de sikkert gi deg råd til hva du bør gjøre videre.

Håper det bare er festeblødning, at det ordner seg! :)

PS. Hvis du blør mye og du er redd så for all del, dra til legevakten. Poenget mitt er at jeg tror ikke de kan gjøre noe for å hindre det hvis det er en SA. Men det kan jo være greit for deg å få sjekket hva som skjer. I hvert fall hvis det fortsetter. Lykke til :)

Festeblødning har jeg ingen kjennskalp til :S Men får håpe det er det.
det er ikke veldig mye som har kommet, men nok til at jeg er skeptisk til de grader. Det er heldigvis ikke voldsomme mengder, slik som du forklarer at du uheldigvis gikk igjennom, så jeg får vel bare krysse fingrene.

Bør jeg tisse på en pinne igjen for å finne ut om spira er her enda, eller er ikke det noe vits?

Etter en abort er det fremdeles hcg i kroppen din, det tar litt tid før nivået går ned. Så en test vil vise positiv i dag uansett.
Egget blir jo befruktet når det er på vei nedover egglederen. Etter befruktning tar det vel ca 2 uker til før egget har vandret helt ned i livmoren, der den skal bore seg fast i livmorveggen. Når egget fester seg i livmorveggen, så blir det jo et slags sår i livmorveggen, sånn at du kan blø litt. Det er festeblødning. Det betyr bare at spiren har klart å klore seg fast i livmoren din :) Det er ikke alle som blør av det da. Men noen merker det.

Dersom alt er bra, skal jeg sende deg en skikkelig godklem over ipadden min. venter til i morgen med å ringe legen min dersom det ikke skjer noe mer i kveld, for det har helt sluttet nå :)
Du fikk roet meg ned iallefall, så krysser jeg bein, armer og fingre for at alt skal gå bra :)

Har du smerter? hvis du har det, så er det et dårlig tegn desverre.

Ingen smerter. :)

Hehe, godt å høre :) Ja hvis det har gitt seg også så tror jeg nok du kan ta det med ro. Da satser vi på at det bare var junior som bokstavelig talt klorte seg fast :) Men ja, ring gjerne legen din når du kan, viktig å få litt betryggelse :)

Du har forresten kanskje hørt om folk som ikke tror de er gravide, fordi de får mensen. Og så viser det seg senere at de var gravide likevel. Det er festeblødningen som lurer dem. Fordi den kommer jo to uker etter befruktning, 4 uker etter forrige mens, når man forventer mens. Kroppen er en luring noen ganger :)

Festeblødning er det nok ikke, den kommer ca rundt mensen ventes, og når du er 5 uker på vei å er jo det noen dager siden. Men det er mange som får blødninger mens de er gravide. Vet om flere fra juli-11 forumet som jeg ogå er medlem av der flere hadde blødninger flere ganger under graviditeten, og de fikk vite av legen at det er mer normalt enn man tror, det blir bare veldig lite pratet om. Et par av disse jentene blødde til og med mye blod og med klumper i, uten at de aborterte. Så når du blør så lite og heller ikke har smerter er det nok bare en uskyldig liten blødning. :-)

Når kan jeg ta test igjen da?
Hvor lang tid tar det før disse verdiene synker?

Du kan ta blodprøve hos legen for å se om verdiene stiger/synker. :-)

Festeblødning er det nok ikke, den kommer ca rundt mensen ventes, og når du er 5 uker på vei å er jo det noen dager siden. Men det er mange som får blødninger mens de er gravide. Vet om flere fra juli-11 forumet som jeg ogå er medlem av der flere hadde blødninger flere ganger under graviditeten, og de fikk vite av legen at det er mer normalt enn man tror, det blir bare veldig lite pratet om. Et par av disse jentene blødde til og med mye blod og med klumper i, uten at de aborterte. Så når du blør så lite og heller ikke har smerter er det nok bare en uskyldig liten blødning. :)

Det er jo ikke alle som er helt like når det gjelder lengde på syklus, jeg f eks har 5-6 uker lang syklus :) Derfor tenker jeg at det kan være festeblødning. Men uansett, en kan ha blødninger i svangerskap uten at det er noe farlig :)

Jeg ringer doktoren når de åpner i morgen.
Har time til fredag, men synes kanskje det er litt lenge å gå uten å vite hva som har skjedd..

:)

Jeg blødde med forrigeman så det tok litt tid før jeg skjønte at jeg var gravid for jeg trodde lenge at mensen hadde kommet.

Jeg har også opplevd en SA i uke 11 og da kommer det store mengder rød guffe ut.

Krysser fingrene for deg for at det var en uskyldig blødning.

Back
Topp