Blod uke 6

Mrs.T

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Gresskarfrøene2023
Jeg våknet opp, måtte tisse, og så lyserødt blod på papiret. Litt murringer i magen. Jeg er så redd..

Jeg har aldri gått gjennom en spontanabort før, og jeg har heller aldri blødd i mitt forrige svangerskap. Må jeg bare få ordnet meg en legetime med en gang? Jeg har verken vært hos lege eller jordmor enda (har time hos jordmor i morgen).

Jeg har sett at fine forumdamer har skrevet solskinnshistorier før, men jeg er så skjelven nå at jeg såvidt klarer å skrive her.. i alle fall ikke søke side opp og side ned etter erfaringer. Off, dette var en kjip måte å våkne på.

Jeg våknet opp, måtte tisse, og så lyserødt blod på papiret. Litt murringer i magen. Jeg er så redd..

Jeg har aldri gått gjennom en spontanabort før, og jeg har heller aldri blødd i mitt forrige svangerskap. Må jeg bare få ordnet meg en legetime med en gang? Jeg har verken vært hos lege eller jordmor enda (har time hos jordmor i morgen).

Jeg har sett at fine forumdamer har skrevet solskinnshistorier før, men jeg er så skjelven nå at jeg såvidt klarer å skrive her.. i alle fall ikke søke side opp og side ned etter erfaringer. Off, dette var en kjip måte å våkne på.
Tenker du ikke trenger legetime med litt blod på papiret i uke 6, skulle det være en spontanabort er det ikke noe legen kan gjøre med det. Litt blod kan være helt normalt. Begynner du å blø mye gjennomgår du mest sannsynlig en spontanabort å behøver i hovedsak ikke da heller en legetime. Ta jordmortimen din å snakk med henne. Men en evt. spontanabort kan ikke stoppes.

Ring legen hvis du er usikker. Kan være helt ufarlig også. Mange som opplever blødninger.

Forstår det var en kjip start på dagen. Håper på det beste for deg :Heartred

Litt rosa på papiret er ikke noe skummelt og så mange som opp til 1av 4 som føder barn har opplevd blødning i svangerskapet. Blir det mye, ville jeg ringt legekontoret men om det bare er litt rosa så ville jeg ventet å sett det litt an. Likevel er det utrolig skummelt å oppleve, så skjønner at det absolutt ikke er en god måte å starte dagen på. :Heartred

Krysser fingrene for at det er uskyldig. Litt rosa på papiret kan være skjøre slimhinner

Husker jeg hadde noen små-blødninger, men aldri mye. Det var ikke farlig :) Lett at man kan oppleve litt rosa på papiret pga skjøre og tørre slimhinner

Tusen takk for mange gode råd. Det har ikke kommet noe mer blod, så da er jeg i alle fall spent på jordmortimen i morgen. Tok to ulike tester på morgenen i dag, og begge to var klare og fine. Mannen min måtte minne meg på at jo faktisk, jeg hadde noen småblødninger i forrige graviditet også! Fysøren så fort jeg glemmer. Har kanskje fortrengt det :angelic:

Back
Topp