Blod (slimtråder) i avføringen

Lionista

Andre møte med forumet
Hei! Babyen min er straks 4 mnd. Han har de siste ukene hatt slimete blodtråder i bæsjen. Det går sammen med tydelig vondt i magen og veldig sur lukt. Ca 1-2 bleier, så er det over igjen. Kan gå 1-mange dager i mellom.

Har vært i kontakt med helsestasjon og legen. Først var det mistanke om bivirkninger fra Rota-vaksinen, men det er ikke sannsynlig lenger siden det er flere uker siden han fikk den.
Kan gå opp til en uke mellom hver gang det er blod i avføringen.

Legen virket ikke veldig bekymret. Jeg ville gjerne spart ungen for det om mulig og visst var det kommer av..
Noen som har opplevd det samme?
 
Samme her, ganske ofte. Mye luft og magesmerter også. Det skyldes all pressingen, sprekker små blodkar i endetarmen :)
 
Hadde mye rar bæsj og blodspor i bæsjen her (men ikke ved hver bæsjebleie) sammen med mye magevondt. Ble anbefalt å prøve melkefri diett i noen uker og etter at jeg hadde vært melkefri i 4 dager ble bæsjen normal. Det har holdt seg og ikke sett blod i bæsjen siden dette.
 
Kan være melkeproteinallergi. Det kan de få blod i avføringen av. Min nr to hadde mpa. Da har de mye vindt i magen, ofte prikker rundt munnen og i bleieområdet og illeluktende bæsj
 
Back
Topp