Blod Prøver......

Dorothy_1

Gift med forumet
Jeg forstår det slik på en del av dere at på kkontroll har dere tatt mange blod prøver?????
Jeg tok bare en blodprøve på førstegangs kontrollen, Nå skal det sies at Jeg såh en helt annen vei da di stakk, Men er bra sikker på at det bare var en.
Trodde at di bare tok en, Også testet di mange greier ut fra denne??????
Jeg skal ta en blod prøve på hver kontroll fr anå, Men det er vel bare for og sjekke jern, OSV....

Jeg såg vekk jeg også, hadde ikke så lyst å sitte å telle[:)] Men tror det var ett par siden det tok lenger tid enn med de gangene jeg bare har tatt en. Og legen sa blodprøver (i flertall[:'(]).

Liker det like lite uansett hvor mye jeg[:'(] Jeg tror ikke jeg skal ta hver gang, men tror blodprosenten min var grei.

Det står et eller annet sted på babyverden her hva slags blodprøver man tar og hvorfor, men det pleier jo å være blodprosent (evt jern, ferritin etc), hiv, rubella, blodtypesjekk... de tar flere glass, men det går så fort i svingene at det merker man ikke- bare la være å se på vel :) selv sitter jeg der og er ultrafascinert av å se blodet mitt strømme ut i et lite reagensglass hehe.. er ganske immun iom at jeg har tatt en del blodprøver av andre [:D] blood..... fun fun fun! *vampire*[8D]

Okey......
Jeg kjenner ei som er helse sekretær, Og hun har 2 barn.
Hun sah en gang: Tenk på alle prøvene di tester ut fra en enkel blodprøve, Eller noe sånt......
Den blodprøven på den måntlige kontrollen er vel noe alle på ta?????? Fikk beskje om at det kun var testing av jern da.
Denne skal taea I fingeren, Og såh vidt Jeg husker har Jeg aldri blitt stukket der, GRUER meg, Og det er bare 1 dag til vi skal på andregangs kontroll.
Den første tok di I arma her...... [:D]

Tror det er mer mot slutten av svangerskapet at man sjekker HB nøyere [8|] jeg tok ikke på 2. gangskontroll. (sjekka jernlager + alt det andre på 1. ) stikk i fingern er litt ubehagelig, men går fort over!

Jeg tok bare en blodprøve jeg også, men de fylte opp 5 glass. Ble nesten litt redd for at jeg hadde blitt blodfattig etterpå..... [:D]

dem har bare tatt en blodprøve av meg oxo iløpet av hele svangerskapet,men da fyllte de vel flere glass tror jeg[8|]

Back
Topp