Blod / krystaller i urin

LinnSukkerspinn

Glad i forumet
Er dette normalt også når lille er 3 mnd? Siste uken har lille hatt noen bleier med blodflekk i bleien. Lyserosa flekk. Enkelte dager nå har bleier også vært tørrere enn andre og jeg har konkludert med at han trenger mer væske pga varmen og at krystaller i urin har kommet som et resultat av dette - så har økt matmengde med å supplere med noe kokt,lunket vann og litt mme på kvelden. ( har nemlig også registrert liten vektoppgang siste tiden)

Ringte legevkt etter andre bleie med blod spor men vedkommende konkluderte med krystaller uten at vi dro opp.

Lille er rolig, og virker frisk. Noen med erfaring? Lurer litt på å ringe hs for å snakke med noen der...

Ville sjekket det opp. Har ikke andre erfaringer enn en katt med samme symptomer. Den døde etter et år :(

Husk at en bitteliten rift i urinrøret, kan se ut som mye blod :) det kan være helt ufarlig! Men får å være på den sikre siden ville jeg nok levert en urinprøve på legevakten for sjekk. Man kan få noen poser som man på en måte klistrer rundt tissen så man får tatt urinprøve uten at den blir forurenset.

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Ringte helsesøster og de mener det er ufarlig. Må være krystaller. Veksler mellom lyst rosa og orange. Ikke vært i dag.. Skulle det bli mer skulle jeg kontakte lege og ta med bleien for å vise..

Det med katta skremte meg :(( uff... Blir jo redd når folk skriver sånt :-/ men tror nok ikke jeg skal være redd...

Om det er lys rosa eller orange så dreier det seg om veeeeldig lite blod, så det er nok ikke no å bekymre seg for :) man kan ikke sammenligne babyer og katter uansett.

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Back
Topp