Blod i urinen

Ophelia

Elsker forumet
Igår kveld, da jeg skulle skifte bleie på mini me, var det blod i urinen hans. Er det noe som har opplevd det? Jeg er den typen som krisemaksimerer med en gang, og tenkte jo det verste.... Men, sannsynligheten for at det er en rift eller noe sånt som har forårsaket det, er jo ganske stor. Spesielt siden det bare har skjedd en gang foreløpig..Håper det ikke skjer igjen*bank i bordet*
Men; ville dere bare ha sett det an fremover og tatt han til lege hvis det skjer igjen, eller ville dere gått til lege uansett på mandag og fått sjekket det opp? Jeg vet egentlig hva jeg ville ha gjort, men vil bare høre deres mening...

Ville nok sett det an om det skjer hver gang det byttes bleie, og så ringt legen om det fortsatt en blod i urinen etter f.eks 3 bleier.
Som du sier så kan det være en rift, og da er det over like fort som det kommer.

Hadde sikkert fått lettere panikk med en gang, og tenkt det verste med en gang før jeg hadde roet meg ned å tenkt litt mer logisk som rift.

ORIGINAL: Sorland

Ville nok sett det an om det skjer hver gang det byttes bleie, og så ringt legen om det fortsatt en blod i urinen etter f.eks 3 bleier.
Som du sier så kan det være en rift, og da er det over like fort som det kommer.

Hadde sikkert fått lettere panikk med en gang, og tenkt det verste med en gang før jeg hadde roet meg ned å tenkt litt mer logisk som rift.
Jepp, var jo sånn da..tenkte det verste med en gang....Men, ja, vi følger veldig nøye med nå, og tror uansett at vi drar til legen på mandag, bare for å være på den sikre siden.

se om dere får kjøpt sånn urinprøve-pose el glass på apoteket, og hvis det er mulig prøv å få en "clean-catch" prøve som det kalles...dvs fange opp litt urin mens han tisser...og levere urinprøve til mandag. Kan jo bare være et enkeltilfelle pga en liten rift som du sier...men greit å sjekke at han ikke har noe urinveisinfeksjon.. 

Cilie#; takk for tipset![:)]

Blod i urinen KAN fort være urinveisinnfeksjon, jeg hadde tatt med en urinprøve til lege.

ORIGINAL: Cilie#

se om dere får kjøpt sånn urinprøve-pose el glass på apoteket, og hvis det er mulig prøv å få en "clean-catch" prøve som det kalles...dvs fange opp litt urin mens han tisser...og levere urinprøve til mandag. Kan jo bare være et enkeltilfelle pga en liten rift som du sier...men greit å sjekke at han ikke har noe urinveisinfeksjon.. 

sign. denne[:)]

ORIGINAL: Bolla85

Jeg ville også gått til legen bare sånn for sikkerhets skyld, selv om det sikkert ikke er noe[:)]

Ja, tenker å gå til legen enten imorgen eller på tirsdag! Godt å bare få det sjekket...håper det er helt ufarlig, det er det sikkert også...*banker hardt i bordet*

Back
Topp