Blod i urinen og på papiret. 33 uker

Masemamma 2009/2011

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Januarskatter 2015
VIP
Var på føden på torsdag ettermiddag pga mye menssmerter og kraftige sammentrekninger et helt døgn. Skulle ta en urinprøve før undersøkelsene og den var helt rød og jeg fikk blod på papiret når jeg tørket meg. Ble litt overrasket, men JM sa de ikke trodde jeg hadde uvi etter stixen som viste 4+ på blod og sendte den til dyrkning.
Hun tok forsiktig en gyn undersøkelse og sa at det virket lukket og livmorhalsen var ca 2 cm, fikk ikke blod på hansken så trodde ikke blodet kom derfra.
Ba meg ringe føden på lørdag(idag) for å se om det har kommet svar på dyrkningen.
Samme kvelden hadde jeg små blodklumper på papiret hver gang jeg tisset, ikke mye men lett å se. Morgenen etter hadde jeg en litt større blodklump på papiret, men så var papirer uten blod resten av dagen.
Idag har det kommer blod på papiret en gang når jeg hadde tisset.
Virker absolutt som det kommer fra urinveiene, men vet jo ikke sikkert.

Ringte føden og kom til en jordmor som sa at de ikke har fått svar på dyrkningen enda. Spurte henne om hva jeg burde gjøre siden jeg har hatt såpass mye blod på papiret- men hun sa bare at det sikkert ikke er noe farlig siden jeg ikke er veldig dårlig - og at jeg fikk ringe på mandag igjen ang dyrkningen.

Helt sikkert jeg som er overbekymret her, men er det vanlig at det ikke undersøkes mer og raskere når det er blod påpapir og i doskåla når man tisser? Samt at det både er ferskt rødt blod og noe koagulerte klumper.
Syns det er litt ekkelt jeg..

Er 33+5 idag:)

Neimen i alle dager, synes det var litt rart? Hvor mener de det kommer fra da? Er jo ikke normalt å bare blø sånn uten videre under svangerskapet? Sikkert ikke noe farlig når de sier det, men likevel liksom! Håper du får slappe litt av innimellom i helgen da ;)

Ville tatt en tlf til legevakten jeg. Jordmødre har ikke peiling på andre ting enn det de skal. Hvis det er noe med urinrøret så vet ikke de hva de skal undersøke. Har du snakket med legevakten? De må jo ta dette seriøst!!:o

Ja, kan jo ringe legevakta, men siden de venter på dyrkning på føden og det er der jeg har vært så har det liksom vært naturlig å ta kontakt der.
Legen der borte bør vel vite også?
Skal ringe en gang til etterpå. Da har det vært vaktskifte som vil si ny jordmor, og de har kanskje fått svar på dyrkningen...
Hvis det ikke kommer frem noe på dyrkningen så skal eg spørre hva jeg evt kan gjøre. Føler meg ikke helt topp, litt kvalm og uggen og litt vondt i magen. Sikkert ingenting, men er jo ikke normalt å blø heller,
Har ikke hatt blod på papiret siden istad da:)

Ja, kan jo ringe legevakta, men siden de venter på dyrkning på føden og det er der jeg har vært så har det liksom vært naturlig å ta kontakt der.
Legen der borte bør vel vite også?
Skal ringe en gang til etterpå. Da har det vært vaktskifte som vil si ny jordmor, og de har kanskje fått svar på dyrkningen...
Hvis det ikke kommer frem noe på dyrkningen så skal eg spørre hva jeg evt kan gjøre. Føler meg ikke helt topp, litt kvalm og uggen og litt vondt i magen. Sikkert ingenting, men er jo ikke normalt å blø heller,
Har ikke hatt blod på papiret siden istad da:)
Hvis det ikke er svangerskapsrelatert så er det legevakten sitt ansvar. Så du kan jo ringe å høre hva de tenker om saken ihvertfall.

Hvis det ikke er svangerskapsrelatert så er det legevakten sitt ansvar. Så du kan jo ringe å høre hva de tenker om saken ihvertfall.

Ja, sant. Skal uansett ringe føden ikveld og høre om de har fått svar.
Så ser jeg an formen utover helgen og vurderer om jeg skal kontakte legevakt eller evt vente til mandag og kontakte fastlege da.
Kan jo hende jeg ikke blør mer nå, trodde jo det igår når det gav seg også forsåvidt men kom jo litt idag.
Men hvis jeg slutter å blø er det vel ikke noe vits å undersøke mer eller?

Ja, sant. Skal uansett ringe føden ikveld og høre om de har fått svar.
Så ser jeg an formen utover helgen og vurderer om jeg skal kontakte legevakt eller evt vente til mandag og kontakte fastlege da.
Kan jo hende jeg ikke blør mer nå, trodde jo det igår når det gav seg også forsåvidt men kom jo litt idag.
Men hvis jeg slutter å blø er det vel ikke noe vits å undersøke mer eller?
Nei hvis det stopper opp så er det sikkert ikke nødvendig. Men ville ha tatt en tlf i kveld til føden ja. :)

Blodet kjem jo mest sannsynleg fra skjeden, det kjem jo ikkje klumper med blod ut urinrøret!
Blod i urinen på urinprøve viser gjerne ikkje ein gang. Eg har alltid utslag på blod, ofte 3-4+, men det vises ikkje på urinen likevel.
Syns det er rart at dei ikkje vil sjekke ut ein mulig vaginal blødning i uke 33? Eller så meinar dei at dei har sjekka ut det dei kan da du var inne. Det trenger for all del ikkje vera noko gale, anna enn litt ømfintlige slimhinner, det er jo normalt, men hadde jo vore greit å vite:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg haddr krevd å få kommet inn og bli sjekka fra topp til tå på nytt! Hadde aldri tatt noen sjangser :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ble du satt på registrering da du var inne? Jeg ble innlagt på grunn av liten blødning når jeg var omtrent like langt på vei som deg. Det viste seg at jeg hadde premature rier jeg selv ikke merka, men som kom godt frem på registreringen. Fikk stoppet de med ro og riehemmende tabeletter.

Back
Topp