Blod i urinen hos mann

Danii Og Småtrollene

Glad i forumet
Jeg vet veldig godt at ikke dette er rette plassen å spørre, men kanskje noen andre har erfaring?

I en mnd og ei uke nå har min kjære pappa tisset blod, etter mange turer hos fastlege og på legevakt har han fått 3 antibiotikakurer (som ikke har hjulpet noen ting).
Plutselig en dag var toalettet fullt av blod, og slik har det gått siden. Kan gjerne gå to dager uten synlig blod, men så er det på'an igjen.

Han har ingen smerter annet enn når det avogtil er noen "blodklumper" som hindrer urinstrålen.

Han har fått time på sykehuset til en minikirurgi (hvor de skal inn i blæra og titte) i romjula, men synes jo det er forferdelig for han å måtte gå så lenge med dette.

Han har tidligere hatt prostatakreft, men ifølge blodprøvene er ikke PSA'en forhøyet nå.

Er det noen som har erfaring? Når jeg googlet emnet skriker jo blærekreft mot meg, men det kan jo være andre ting? Eller?

Uff, jeg har ingen anelse, men syns det er rart at man ikke blir henvist til sykehus raskere når man tisser blod?!?! Håper det går bra med pappaen din!

Det er det vi også synes er så rart, vondt at han skal gå sånn i jula. Eneste han fikk beskjed om var at han måtte reise rett til akutten hvis han ikke fikk tisset (pga blodet).

Uff, det vet jeg dessverre ikke noe om! :(
Håper det er ufarlig!

Min mann tisset og blod, og fikk tatt prøver og sett på blæra. Fant ingenting, og de konkluderte med at det sannsynligvis var nyresteiner som forsvant av seg selv. Leverprøvene var visstnok litt forhøyet, men det fikk vi aldri svar på hva var. Det gikk over hos han. Håper det går bra med mannen din :)

Au da. Det er ikke bra å tisse blod. Tenkte prostata først, men om det er sjekket er det nok ikke det. Ellers kan det være blærekreft ja, eller nyreproblemer. Er positivt han ikke har feber og smerter ialefall.

Kan være så mye forskjellig, men vanligvis er det snakk om infeksjon... Har han ingen andre symptomer enn blod i urin? Ble han operert for prostatakreft? Lenge siden? Har han tatt urin stix hos legen? Andre blodprøver?

Kan bare huske en episode fra et sånn ambulanseprogram fra Norge, der var det en mann som hadde blod i urinen, så ut som bare blod når han tisset på en kopp, og han hadde dessverre blærekreft.. :S Så få pappaen din på sykehuset!!! Ikke gi dere!

Back
Topp