blod i urin..

UVI?

Var det morgen urin?
Jeg også hadde det på mandagen. Men dette var urin fra formiddagen. Kom med ny urinprøve dagen etterpå, og den var fin. Legen sa at sånn var det av og til om man ikke tok morgen urinen.
Men skulle du komme inn med ny? De tenkte uvi med meg og med en gang.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

fikk ikke noe info fra jordmor bortsett fra at dette var rart... tror jeg skal ta resten av kontrollene hos legen! det var morgenurin og ikke utslag på noe annet enn blod, når det er uvi skal man jo ha utslag på leukocytter også vanligvis. skal levere ny prøve hos legen i morgen håper hun kan gi meg et litt bedre svar enn at dette var rart...

Blod i urin er skjelden tegn på urinveisinfeksjon. dersom det hadde vært 3+ på leukocytter hadde det nok gjerne vært urinveisinfeksjon. Mikroskopiske mengder blod i urinen, slik som du har, kan skyldes en bitteliten blødning, som er så liten og ufarlig at du ikke merker det, den kan skyldes en liten rift i en slimhinne som f.eks. etter samleie, det kan også være at nyrene dine slipper ut litt blod i urinen. Vil anbefale deg å levere en ny urinprøve hos legen for kontroll. Dersom denne har like høyt utslag, kan det gjerne være aktuelt å ta blodprøver for å sjekke nytefunksjonen. Når du leverer neste urinprøve, bør dette være morgenurin. Du bør vaske det godt før du tar prøven, holde kjønnsleppene fra hverandre mår du tisser, tisse først litt i toalettet, så litt i glasset og deretter litt i toalettet igjen - midtstråleprøve kalles det. Da sørger en for at der er minst mulig forurensing av prøven. Det er også viktig at prøven er romtemperert når den analyseres. For varm eller kald urin kan gi uriktige svar. Urin har en maks holdbarhet i romtemp på to timer, men holder seg lenger i kjøleskap....men må da tas ut en stund før analyse for å få riktig temp. Lykke til:)

tusen takk for svar:) var hos legen i dag og hun sier mye det samme som deg, og at det kan være en begynnende abort... hun tok en g.u og livmorhalsen var(takk og lov) lukka! krysser ben og fingrer for at det skal gå bra, skal til en annen lege på onsdag for å se om det er samme resultat.

det kan godt være uvi.
vår eldste hadde det sist med blod i urin.
håper det ikke er noe alvorlig eller sa hvertfall:)

3. ventes 21.02.14

Back
Topp