Blod i urin...

2 Stjerner

Betatt av forumet
Er i uke 40 idag og var på kontroll hos fastlegen :-)
Det gikk kjempe fint etter måling og hodet har endelig festa seg. Noen som vet om det gjør noe forskjell på om hodet er festa eller ikke under fødsel?
Det tyder også nok en gang på en stor baby og jeg er engstelig, selv om bådet jordmor og lege mener at det ikke er noe grunn til bekymring da det gikk fint og føde storebror.
Hun fant også spor etter blod i urin på prøvene, og mente at det kunne være tegn på fødsel i nær framtid ;-P Kan blod i urin også være farlig?

Jeg er av den typen som alltid glemmer og spørre jordmor og ev. lege om sånne ting på selve kontrollene, så derfor jeg spør her. Om noen av dere kanskje har vært bort i det samme, eller vet litt mer enn meg
 
Hadde blod i urinen sist, jeg så det selv i do så det var ganske masse. Var hos lege og jordmor sist da det skjedde men var ikke farlig visstnok. Tror det er sånn som skjer da presset på blæra blir så stort. Husker ikke om dette var nærme fødsel eller ikke. Det med om hodet er festet eller ikke tror jeg ikke betyr noe for selve fødselen. Hos flergangsfødende så er det mer vanlig at hodet fester seg under fødselen etter som jeg har forstått! 
 
blod i urin kan være uvi.. eller ingenting. Men du kan jo vær oppmerksom på uvi symptom, vertfall om det svir. Men nå mot slutten var det vist ganske vanlig sa legen min. Så skal se det ikke er noe!!
 
Jeg hadde blod i urinen etter "ferdigbehandlet" uvi (legevakter er så flinke å medisinere riktig, første gang jeg hadde uvi fikk jeg 600mg apocillin fire tabl dagen i en uke, mens de ga meg veik ettellerannet jeg skulle ta tre ganger om dagen i tre dager :<). Da ble det stress hos jordmor i hvertfall, men da var jeg ikke så langt på vei heller, uke 27 var det vel, så det er kanskje hakket annerledes enn uke 40 :p
 
De 4-5 siste gangene jeg har vært med jordmor, så har det gitt utslag på blod i urinen.
Ender alltid med at jordmor setter urinprøva til dyrkning, men den gir negativt utslag på uvi, så begynner å lure på hva som gjør dette!? 
Men utifra det som jeg har skjønt, så kan det ikke være så farlig?! :-) siden de ikke gjør noe med det!:-)
 
Tror også at små blodkar kan briste i slimhinner og div nedentil, og når man tisser så kan spor av blod bli med. Skal jo ikke så mye til før det gir utslag. Ellers så kan det være tegn på UVI som noen nevner..Noe alvorlig er det i alle fall ikke. Drikk appelsinjuice/grape/tranbær juice i noen dager for å være på den sikre siden, så klarer du nok å eventuelt avverge en urinveisinfeksjon i det minste:)
 
Blod i urin kan også tyde på UVI.. 
 
Tror ikke det utgjør noe forskjelll for selve fødselen,men de passer nok litt ekstra på om vannet går og hodet ikke er festet pga navlestrengen ikke skal komme i klem...har jeg hørt......:)
 
UVI jah.. Det har jeg ikke tenkt på... Jeg kjenner ikke noe videre tegn på det, men kanskje ta noen glass med juice for å unngå det også for og være på den sikre siden ;-) Nei, vi får heller satse på at fødsel nærmer seg og at det er baby som prøver og presse seg igjennom. Satser på at ting skjer nå i helga da vi har besøk av min mor (noe som betyr barnevakt for storebror og at vi har familie i nærheten) også er det jo fullmåne på mandag for de som tror på sånt :-)
 
Ja, det er en viss risiko om hodet ikke er festa under fødsel. Storebror's hodet festa seg aldri, og der gikk vannet sånn plutselig... Måtte inn på sykehus med en gang. Men litt nytt og anderledes alt under dette svangerskapet kjenner jeg ;-)
 
Back
Topp