Blod i oppkast

Mymlen

Glad i forumet
Ekkelt tema, men tenkte bare å høre med dere. Jeg har kastet opp litt om morgenen og de gangene har det kommet opp blod. Sist trodde jeg det var pga rift i leppa men i dag fikk jeg blid i oppkastet igjen og nå vet jeg at det kommer innenfra et sted. Er ikke så veldig bekymra da det ikke var mye blod. Men burde jeg vært mer bekymra? Eller er dette normalt?

Jeg hadde det ofte forrige graviditet, kastet opp veldig ofte. Legen min sa at det kom av at slimhinnene mine blødde. De er ekstra sårbare når man er gravid, og når man da i tillegg kaster opp, så skal det lite til for at man begynner å blø..

Er veldig normalt.. Kaster mann mye opp. Så sprekker blodkarene i mage/spiserør. Så lenge du ikke kaster opp rent blod å bare det. Så er det normalt.

Det har skjedd flere ganger med meg også.. :s som de sier over blir masse press på blodkarene, så det er ikke så rart at noen sprekker av og til. Men det er jo et tegn på at man har kastet opp mye!

Når man kaster opp blod er der jo ikke feil å ringe legen akkurat, men antagelig er det ikke farlig. :) Men hvis du kaster opp noe som ser ut som kaffegrut, eller veldig store mengder blod må du ringe legen!

Takk for god tilbakemelding, folkens! Da har jeg tippa rett at det mest sannsynlig bare er litt slitsomt for kroppen å kaste opp. Har vært forkjøla og hosta mye i det siste også så det har sikkert også påført litt ekstra slitasje. Har jo vært veldig lite blod så derfor jeg ikke bekymra meg særlig over det. Får bare håpe denne kvalmen gir seg litt snart. Trodde jeg begynte å bli litt bedre helt til det begynte igjen i morges - er vel heller det at jeg kanskje begynner å bli vant med å være kvalm 24/7 :P

Back
Topp