Blod i navelen.

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Navlesnippen til vesla datt av når hun var 4 dager. Den har vært kjempe fin, men nå på dag 7 har hun begynt og blø. Selvfølgelig når helsestasjon er stengt. Og jeg er jo litt panisk kjenner jeg.

Lille her blødde i flere dager fra navlen, men nå er det helt tørt og fint:-) Ikke noe farlig, den bare gror:-)

Lille her blødde i flere dager fra navlen, men nå er det helt tørt og fint:-) Ikke noe farlig, den bare gror:-)

Skal jeg vaske med Klorhexidin ? Eller bare vann? Største hadde en sånn blodpose på navelen så det var jo ikke helt normalt, så jeg aner jo ikke hva som er normalt :o

Spør min mann parallelt her, han har proff peil :)

Blør der litt eller blør det mye?
Om det bare er blod etter bleiekanten som irriterer 'såret'?
Pirket nedi der etter den falt av?

Vask såret med sterilt vann eller klorexedin. Har du klorexedin i hus så bruk det:)

Navlesnippen til lille falt også av rundt dag fire. Væsket litt/ blødde litt. Vasker lett med klorexedin på en bomullpad og baby q til men pirket ikke borti unødvendig mye - heeeelt normalt :)

Spør min mann parallelt her, han har proff peil :)

Blør der litt eller blør det mye?
Om det bare er blod etter bleiekanten som irriterer 'såret'?
Pirket nedi der etter den falt av?

Vask såret med sterilt vann eller klorexedin. Har du klorexedin i hus så bruk det:)

Navlesnippen til lille falt også av rundt dag fire. Væsket litt/ blødde litt. Vasker lett med klorexedin på en bomullpad og baby q til men pirket ikke borti unødvendig mye - heeeelt normalt :)

Blør ikke mye nei, er nok bleiekant som irriterer. Har brettet ned bleiekanten igjen nå slik at den ikke kan komme borti.

Har ikke pirket i den men når jeg så at drn blødde så kikka jeg nedi og det ser it som hun har ett sår inni der. Normalt?

Da vasker jeg med Klorhexidin, takk for svar! :)

Ser at du har fått svar på hva du skal vaske med:-) Her var det også trolig bleiekanten som har irritert, og lå litt størknet blod i noen dagen. Brukte også bare en q-tips, og vasket lett for å få bort blodet som hadde lagt seg:-) Nå er ikke jeg noe proff på dette. Men tenker det er normalt at det er ett lite sår, siden navelstrengen blir klippet av og skal gro:-)?
Blør ikke mye nei, er nok bleiekant som irriterer. Har brettet ned bleiekanten igjen nå slik at den ikke kan komme borti.

Har ikke pirket i den men når jeg så at drn blødde så kikka jeg nedi og det ser it som hun har ett sår inni der. Normalt?

Da vasker jeg med Klorhexidin, takk for svar! :)

Det er jo på en måte et slags sår, så
høres helt normalt ut :) men ikke 'rot' nedi der, bare vask forsiktig rundt sårkanten med klorexedin, så går det seg til snart :)

Er nok bleiekanten som irriterer litt ja, kjenner til den... Men lett hva som helst irriterer lille navlen nå. For eks om
en kommer borti utenpå bodyen osv..
Men bare gi det litt tid, rense varsomt så gror det snart helt fint :)

Tusen Takk for svar. Rart hvor usikker man blir på enkelte områder.

Back
Topp