blod i bæsjen??

Heidi10+12

Gift med forumet
søskenbarnet til Johanne er 1,5 mnd og har hatt litt blod i bæsjen sin nå..
hva kommer det av?
hu har ringt HS og hu sa bare at hvis det ikke ga seg i løpet av helga skulle hu ringe legen om hu var bekymret..

han har ikke hatt no serlig vondt i magen.. allså IKKE kollik hvertfall.. likk surving er det jo alltid.
hu ammer..

Har hun hard avføring da??

Kan vel være en rift i endetarmen eller noe sånt.
Men visst hun er bekymret bør hun ringe legevakten og ikke HS (hvertfall visst hs der er sånn som her..)

Visst det er blødninger "lengere opp" er bæsjen sort..

Kan vel bare være en rift kanskje..:)

Sniker fra juni jeg.

Hvis det er ferskt, rødt blod er det sannsynligvis en rift i endetarmen. Ganske vanlig vist nok.
Snuppa har hatt det noen ganger.
Men, det skal jo ikke blø mye eller ofte.

Opplevde kun en bleie i ny og ne.

han har ikke hatt hard avføring nei.. vanlig mm-bæsj.
så hvis det er rødt blod er det fra nederst i endetarmen og hvis det er lenger opp er den svart??

sa også at hu burde ringe lege eller legevakta og ikke HS, hu skulle se ann i mårra åssen det var.. så ringe da.

det var bare noen røde prikker i bæsjen, så da er det nok bare en liten rift..
er det noe hu kan gjøre eller går det over av seg selv?

ingen som vet no mer?? er det noe hu kan gjøre for og hjelpe??

hvis det bare er litt så er det nok en rift i endetarmen og ikke noe å tenke på. (står i spedbarnsboken, står også at man bare skal la det gå over.) som flere sier er det sort om det er lenger opp. Om det er mye blod skal man kontakte lege. Jeg ville bare latt det være[;)] I mm bæsj er jo ofte litt "kornete" og for en liten ny endetarmsåpning med myk hud blir det lett en lien rift. Det er veldig vanlig[;)]

ORIGINAL: carinasverden

hvis det bare er litt så er det nok en rift i endetarmen og ikke noe å tenke på. (står i spedbarnsboken, står også at man bare skal la det gå over.) som flere sier er det sort om det er lenger opp. Om det er mye blod skal man kontakte lege. Jeg ville bare latt det være[;)] I mm bæsj er jo ofte litt "kornete" og for en liten ny endetarmsåpning med myk hud blir det lett en lien rift. Det er veldig vanlig[;)]

takk :)
sendet melding til hu nå, og virka som hu ble VELDIG letta! [:)]

Er det små spor av ferskt blod?
Da kan det være blodkar som har sprekt, tarmene til de små er så skjøre, så når de tar i litt for å bæsje, sprekker de lett. Mine hadde ikke hard avføring, kun "ammebæsj"..Det er ingen fare, opplevde det noen ganger med mine to! Også noen ganger etter jeg hadde tatt temp i rumpestumpen..
(Men hvis det renner blod, ville jeg tatt en ekstra tur til legen...)

Back
Topp