Blod i avføringen

Fru H

Mot nye tider
VIP
September 2012
Hva kan det komme av? Noen som vet?
Hos barnet altså..

Aner ikke.. det kan ikke komme fra en rift ved endetarmsåpningen, da? Ellers ville jeg nok ringt og bestilt en legetime for å høre.

Ja kommer til å gjøre det.
Rift kan vel komme om man er veldig hard i magen?
Synes ikke han er det egentlig, men innimellom kanskje litt hard.
Synes jeg har sett det før, men da så jeg det så vidt akkurat da jeg kastet bæsjet i do, og var usikker.
Men i dag igjen synes jeg at jeg så blod...

Jeg ville også ringt lege. Eller, det er det jeg har gjort da, ringt lege da begge barna har hatt det. Felix fikk enorme mengder (synes den hysteriske mamman) blod i avføringen da han ble allergisk mot melk. Da fikk vi ø-hjelpstime og grundige undersøkelser. Anna har et par ganger hatt 2-3 dråper ferskt blod, det er nok bare små rifter. Da har jeg bare snakket med legen på telefon, og blitt enig om at det ikke er noe å tenke på.

Hadde Felix andre symptomer også da?

Mmm, ja. Han hadde mer og mer vondt i magen, og den siste uken før måtte han bysses 24/7. Han sov tilsammen 6 timer i døgnet, mens vi bysset, men kunne ikke legges ned et sekund. Han var baby, og vi trodde det var kolikk.[&:] Han hadde irrgrønn diare også, som var helt vanntynn. Han ble helt frisk med en gang da jeg kuttet ut melk, og da ble eksemet hans mye bedre også. Så fikk han blodig diare på nytt hver gang jeg liksom skulle prøve melk på nytt.

Det er helt annerledes med Anna, så det er derfor jeg stoler på at bittelitt blod ikke er noe. Hun er helt frisk og fornøyd. Babyer har jo ikke akkurat hard avføring, men til henne har det kommet når hun bare har eksplodert i bleien og langt oppover ryggen. Har sikkert noe å gjøre med stor fart.

Uff, stakkar.
Har egentlig ikke merket noe annet på T, enn det jeg så i dag.
Men det hender han klager på magevondt, men da ofte i forbinnelse med at han spiser eller drikker veldig fort.
Men vi skal nok ringe legen i morgen!

Back
Topp