Blod i avføring, årsaker

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Noen som har erfaring med hva som kan være årsak til blod i avføring hos baby (10 mnd)?
Har hatt melkefritt kosthold siden rett før jul, men med et par uhell. Lille får ikke glutenholdige produkter eller havre, men har fått ting som kan inneholde spor innimellom.

Har time hos legen til uka siden blod ble påvist i avføringsprøve, og det skal utredes, men vil gjerne høre om noen har noe erfaring :)

Mkn eldste fikk det av egg i mange år.

Mkn eldste fikk det av egg i mange år.

Var det andre symptomer og?
Han har ikke sett ut til å reagere på egg, men har ikke prøvd å kutte det ut. Ikke spist noe særlig egg de par siste ukene heller, da vi ikke har hatt det...

Det er vanskelig å si, det gikk på vondt i magrn, løs avføring og blod

Slitt med avf ? Den vanligste grunnen er rifter hvis man har hatt hard avf for eks . Lykke til ❤️

Slitt med avf ? Den vanligste grunnen er rifter hvis man har hatt hard avf for eks . Lykke til ❤️
Har slitt litt med hard mage fra vi startet med fast føde, og har ved et par anledninger sett friskt blod som tydelig er pga rifter. Blitt noe bedre etter at vi kuttet melk og gluten. Nå dro jeg til legen pga svart avføring, og vi fikk påvist blod i påfølgende avføringsprøve, så kan jo virke som det er noe annet.
Han er stort sett blid og fornøyd da, så tenker ikke at det er noe veldig alvorlig

Det kan være uhellene som har gjort det. For å være 100% frisk så må man være 100% borte fra det man reagerer på. Ett uhell kan ligge igjen i opptil 2 uker. Min har refluks og er medlem av mange sånne sider. Veldig mange med refluks har allergier( ikke min) og de må holde seg 100% unna og det gjelder også spor. Noen med melkeallergi reagerer også på soya. Vi har testet avføring og testen var negativ men har lært en del om disse allergiske og glad for det når det gjelder barnebursdager også.

Det kan jo og skyldes rifter men siden det ble påvist i avføring blir det jo spekulering.. noen blir dårlige av mat feks

Det kan være uhellene som har gjort det. For å være 100% frisk så må man være 100% borte fra det man reagerer på. Ett uhell kan ligge igjen i opptil 2 uker. Min har refluks og er medlem av mange sånne sider. Veldig mange med refluks har allergier( ikke min) og de må holde seg 100% unna og det gjelder også spor. Noen med melkeallergi reagerer også på soya. Vi har testet avføring og testen var negativ men har lært en del om disse allergiske og glad for det når det gjelder barnebursdager også.

Har ikke fått påvist noe, og har egentlig bare prøvd oss frem litt fordi han ble så hard i magen. Har ikke brukt noe særlig soyaprodukter, men jeg har smakt et par yoghurter, så det er vel ikke umulig at det kan være noe der evnt.
Får prøve å kutte alt av spor og for å se om det blir enda bedre. Veldig mye å sette seg inn i.

Har ikke fått påvist noe, og har egentlig bare prøvd oss frem litt fordi han ble så hard i magen. Har ikke brukt noe særlig soyaprodukter, men jeg har smakt et par yoghurter, så det er vel ikke umulig at det kan være noe der evnt.
Får prøve å kutte alt av spor og for å se om det blir enda bedre. Veldig mye å sette seg inn i.
Ja er det. Mener det er noen Facebook grupper ang sånt som kan hjelpe deg. Jeg er jo medlem på refluks men mener de har pratet om egne ang allergier.

Det kan jo og skyldes rifter men siden det ble påvist i avføring blir det jo spekulering.. noen blir dårlige av mat feks

Kan vel kanskje være rifter lengre opp? Det jeg finner av det som er vanlig er gjerne friskt blod og rifter ved endetarm.
Er jo så mye det kan være. Men det skal ihvertfall bli sjekket ut ordentlig nå da, så får vel svar på det etterhvert. Føles bare så lenge å gå over helga før legetimen :p

Her hadde lille det pga melk. Gikk bortimot to måneder før det var helt borte.
Selv om legen vår mente 2-3 uker

Her hadde lille det pga melk. Gikk bortimot to måneder før det var helt borte.
Selv om legen vår mente 2-3 uker

Såpass lenge ja. Da kan det jo være at det kan være det. Ingen regel uten unntak.
Jeg fikk bare beskjed om at det ikke var vanlig med blod i avføringen hos så små, da jeg kom med bekymringen min, men glad jeg fikk tatt prøva :)

Såpass lenge ja. Da kan det jo være at det kan være det. Ingen regel uten unntak.
Jeg fikk bare beskjed om at det ikke var vanlig med blod i avføringen hos så små, da jeg kom med bekymringen min, men glad jeg fikk tatt prøva :)

Ja vi var mange mang hos lege før de ville gota at det i det hele tatt var noe. Selv om det kunne se blod me øynene.
Husk at melkeallergi ikke trenger dukke opp på prøve hos så små barn. Nå er vår 3 år å det kom ikke opp melkeallergi på vanlig blodprøve selv om han har det.

Men greit å få tatt andre prøver å se hva de sier, man må være åpen for alle muligheter.
Håper dere finner ut av det slik at dere kan finne rett kost:)

Ja vi var mange mang hos lege før de ville gota at det i det hele tatt var noe. Selv om det kunne se blod me øynene.
Husk at melkeallergi ikke trenger dukke opp på prøve hos så små barn. Nå er vår 3 år å det kom ikke opp melkeallergi på vanlig blodprøve selv om han har det.

Men greit å få tatt andre prøver å se hva de sier, man må være åpen for alle muligheter.
Håper dere finner ut av det slik at dere kan finne rett kost:)

Har tatt blodprøver for det før vi kuttet, og såvidt jeg vet viste det ingenting. Derfor vi kuttet for å prøve, og han ble jo bedre. Men skal være mer obs på spor av ting nå og, også vil det vel bli tatt flere avføringsprøver etterhvert.
De skal få sjekke det de kan, for om det skulle være noe alvorlig og så er det jo viktig å få gjort noe. Utifra formen ellers så tror jeg ikke det, men man kan jo aldri vite

Back
Topp