Blod fra livmoren i uke 5 -spontanabort?

Bkno9118510

Betatt av forumet
Jeg begynte å spotte såvidt i går, i morrest var det en god flekk med brunt blod på papiret og ømhet, stikking nede i magen. Dette og blodet ga seg, kommer kun på do, og aldri så jeg ser det i doskåla, men kl 14 i dag kom det mer blod også litt friskt blod blandet med brunt. Nok til en god 4×4 cm flekk på papiret. Jeg dro til lege og hun kikket innvendig og sa at blodet kom fra livmoren. Vil det da automatisk si at da er den ikke lukket og det vil bli en SA? Eller kan dette gå bra? Har ikke blødd mer på 4 timer, og kjenner ikke noe særlig i magen lengre.❤️❤️

Har du tester du kan ta? Så du kan se om de blir svakere? Vet man ikke skal stole 100 prosent på det, men om testene dine ikke blir svakere de neste dagene så betyr det at kroppen fortsetter å produsere hcg = du forstsatt et gravid. Mange opplever blødninger i starten som ikke trenger å være noe skummelt, men smerter i magen pluss blødninger er ofte tegn på SA :/ men håper det bare er uskyldig blødning.

Jeg hadde et hematom i livmoren i -21. Blødde uke 5+4 (fikk kommet inn og tatt ultralyd dagen etter; så fosteranlegg, men fant ikke årsak. Fikk beskjed at det KUNNE være begynnende abort). Ny blødning 6+2, UL 6+4. Bankende hjerte, hematom lokalisert. Hadde enda en UL 7+5, hadde småblødninger og spotting frem til 8+x et sted, tror jeg..
Hematomet var ikke å finne etter uke 10.

Så.. det MÅ ikke være SA.
Men, du burde få tatt hCG blodprøve målt 2 ganger med 48t mellom, for å se om det stiger normalt eller synker.
Det kan være ufarlig blødning, det kan være SA; eller så kan det også være et tegn på exu. Så, om du ikke begynner blø skikkelig, slik at det uten tvil er SA, så ville jeg tatt kontakt med legen igjen på mandag.

Takk for svar:) Det ble masse blod, og har mistet alle symptomer på graviditet, så det var nok en SA<3 Skal inn til legen i morgen å ta ny blodprøve.

Back
Topp