Blitt syk

Gravidforførstegang

Andre møte med forumet
Jeg har nå klart å få halsbetennelse, kraftig ørebetennelse og en bronkittlignende hoste. Jeg var i utgangspunktet fast bestemt på at dette bare måtte gå over av seg selv uten medikammentbehandling med tanke på lille i magen. Det forandret seg i natt da jeg fikk latterlig vondt i øret og vandret hvileløst rundt i stua hele natta sikker på at øret kom til å eksplodere. Tok meg da en paracet og oppsøkte legevakta på morgenen. Ble da selvsagt satt på penicillinkur, noe jeg må innrømme at jeg ikke er helt komfortabel med. Vet at det ikke er påvist skadelige effekter på fosteret hverken ved paracet eller apocillin, men liker det ikke for det. Har kommet til konklusjonen at det nok heller ikke er bra for lille at jeg er så dårlig, så fullfører selvsagt kuren når jeg nå først har begynt med den. Flere enn meg som hadde slitt med dette eller er jeg bare overengstelig?

God bedring

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg skjønner deg godt. Jeg liker heller ikke ta noe medisiner med baby i magen. Men må man så må man og da er det heldigvis ikke skadelig.

Ved ørebetennelse synes jeg det er godt å helle varm olje i øret. Det lindrer smerten og løser samtidig opp smuss. Varmer babyolje eller matolje i en t-skje med lighter under og heller i øret med pipette/medisinsprøyte. Skal være så varmt som mulig uten at du brenner deg.

God bedring!

Sent from my iPhone using BV Forum

God bedring!
Selvom jeg er enig i minst mulig medikamentell innblanding, har ikke baby det bra om vi har feber og vondt.

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Er ikke spesielt glad i å bruke medisiner jeg heller, men i starten av svangerskapet lå jeg med influensa en uke. Tok paracet flere ganger om dagen, hadde jo ikke noe valg (hadde feber). Babyen har utviklet seg som hun skal :-) Og det skal visst være verre å ta medisiner tidlig i svangerskapet, enn senere?

Fastlegen min var blant annet skeptisk til om jeg skulle ta astma- og allergimedisin som vanlig. Men jeg snakket med lungespesialist, og han sa at det ikke var noe problem og at de hadde lang erfaring med disse medikamentene i forbindelse med svangerskap. Samme gjelder vel penicilin. De hadde ikke gitt deg medisiner hvis de trodde det skulle føre til fosterskader/fosterdød.

Jeg syns iallefall ikke at du skal ha noe dårlig samvittighet for det.

Masse god bedring:-) jeg lå fra onsdag til søndag,ikke så kraftig som du men godt å være frisk igjen likevel.
Antibiotika brukte jeg i forrige svangerskap,og paracet.Likte det dårlig,men heller det enn at det skal gå på helsa løs

Sniker fra mars-forumet. Hørte på nyhetene for noen dager siden at gravide var for forsiktige med medisiner, og at det er mef skadelig at vi blir veldig syke enn at vi tar de medisinene legene anbefaler. :) Så ta penicillinen med god samvittighet, du.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp