blitt så tett

inLove

Elsker forumet
stakkars pia mi har blitt så himla tett. typisk at ho skal bli syk akkurat når pappan er vekke i 2 uker på jobb. urolig på natta,vil bare være oppi hendene,sytete. skjønner godt at ho blir slik men det er så kjedelig! ho har aldri vært syk.(har vært tett før men da i forbindelse med vaksine) så nå var jeg på butikken å kjøpte sanasol. la ho til å sove ute (er +grader) så håper jeg at det blir med det og at ho ikke blir syk.

flere triks jeg kan bruke for å forebygge?

Jeg bruker nesespray for barn til mine om de er skikkelig tett. Synes det er bedre, at de får sove og slappe av enn at de skal være tette. Innbiller meg, at de blir raskere friske da. [;)]

Her mater jeg på med fruktmos[:D][:D] masse gode vetaminer[:)]

Hev hodeenden på senga med 10-20 cm.. Gi otribaby nesedråper.. Tørk med kleenex (esken har mykere papir syns jeg[;)]).. Bruk evnt nesesuger,- enten den du suger inn el den til å trykke på (begge fåes kjøpt på apoteket)..
Gutten min er forkjøla for 2 gang nå, men første gang han hoster.. Stakkars de små, og oss store[;)]
Masse god bedring til henne[:)]

ORIGINAL: LindaHelene78

Hev hodeenden på senga med 10-20 cm.. Gi otribaby nesedråper.. Tørk med kleenex (esken har mykere papir syns jeg[;)]).. Bruk evnt nesesuger,- enten den du suger inn el den til å trykke på (begge fåes kjøpt på apoteket)..
Gutten min er forkjøla for 2 gang nå, men første gang han hoster.. Stakkars de små, og oss store[;)]
Masse god bedring til henne[:)]

signerer denne! Viktig å bruke nesespray ofte! (dette for å hindre at de skal være så tette at det setter seg i ørene eller bihulene på dem..) (otribaby er saltvannsspray å kan brukes så mye du vil...får kjøpt på dagligvarebutikk og apotek)
Og veldig smart å heve senga i hodeenden pga at da tettner de ikke så fryktelig til på natta, som det de gjør hvis de ligger flatt... + at så små barn lett kan få trykk i ørene når de er forkjølte og ligger flatt, og da får de vondt..

takker for tips[:)] hadde litt feber i sta men ikke nå når hun skulle legge seg så da gav jeg ikke stikkpille. er det otrivin dere bruker og ikke den rihnex eller hva det hete(nesespray for barn opp til 2 år) har ikke heva enden nå men kan gjøre det i morga.

hun har ikke spist noe særlig i dag og det er første gang i historia det har skjedd. men fikk i ho skive til kvelds.prøve med frukt,smoothie og div med vitamina men er ikke så lett å få i ho noe..syns at ho kvikna litt til i kveld så bare håpe at det går over til i morga,kjenne det stikker i mammahjertet når ho er så slapp og sliten,eneste "gode" i dag er at hun ville sitte på fanget og kose lenge[:)][:)]

Bør bruke salt vann så langt det er mulig. Nesedråpene (rihnex, eller hva de heter) bør bare brukes hvis salt vann ikke tar det i det hele tatt.. [:)] Hvis hun våkner i natt så kan du jo heve sengen da, det er veldig stor forskjell hvis de er tett.
Ellers så er det egentlig bare å holde ut.. Hehe. Gi paracett hvis det er behov (veldig ubehag eller høy feber). Hos oss er det MYE våken netter når han er syk. Av en eller annen grunn nekter han å sove hvis han er dårlig. Og da er det bare å holde ut, hehe..
Håper hun blir fort frisk, eller at det er over i morgen!! Lykke til[:)]

Og det er ikke så farlig om du ikke får i henne mye mat i noen dager... Pass på drikke og jeg gir gjerne frukt.. [:)]

da har mini kommet seg litt[:)] verre med mamman som begynner å føle seg uggen[&:] men det viktigste er at det ikke utviklet seg til sykdom hos Alva. er litt tett og surklete men det er "bare" en forkjølelse og det er vell vanlig på denne årstiden.

Back
Topp