Blitt friske??

Alvepike

Elsker forumet
Noen her som har blitt friske av  alvorlig depresjon ?? Altså depersjon som er skapt av et alvorlig traume???
 Ser så lite lyst på ting for tiden [&o]
Skulle så gjerne ha fått begynt på studiene mine, men når jeg knapt klarer husarbeid , så er det utelukket [:(]
 
Trenger bare å høre at med noen så har det gått greit.
Psykiateren min nevnte hvertfall 2 år til , før jeg kan begynne å fungere normalt, men man vet aldri....
 
Hei Evapeva

Jeg har det på samme måte som deg..tenker ofte om jeg noen gang vil bli frisk.
Det beste man kan gjøre tror jeg er å lytte til kroppen og ikke stresse for å "komme" igang med livet igjen.
Jeg har funnet ut at det kommer når kroppen er klar..
Det er veldig vanskelig syns jeg pga at folk ikke ser på depresjon som en reell sykdom.
Går du i terapi? Det har hjulpet meg veldig mye og tror ikke man kommer seg  ut av det alene.
Tenk på hvordan du føler deg og ikke føl at du absolutt må komme i gang med noe, det er jo viktig at du blir
frisk. Og faren for tidlig tilbakefall er jo større om du ikke kommer helt til bunns i depresjonen før du friskmelder deg selv..
Med tanke på spørsmålet ditt om du noensinne blir HELT frisk..så tror jeg at det kanskje kan følge deg gjennom en god del av livet. Men kanskje ikke på samme måte.
Håper du får det bedre etterhvert og husk når våren kommer så kjennes ting litt lettere[:)]
Stor klem!!![:)][:)]
 
Beklager så akkurat at du går i terapi, er ikke helt lett og få med seg alt vettu[;)]
Det er bra du får hjelp!
 
Tusen takk for  oppmuntrende svar [:)]
Jeg synes det er vanskelig når andre ikke skjønner hvofor jeg ikke orker noe , er slitsomt det og . Å måtte forklare ting gang på gang[&o]
 
dytt
 
Trur nokk desverre ingen kan si at man blir frisk.. om du sjønne.. depresjon e nå man må lær sæ å lev me.. Lær sæ å takle tankan å d som følge me..
No slit æ itj me så my depresjon sjøl længer(Eller kanskje bare har en bra periode,psykologen min ment allfall d) ,å trur at all på forskjellige tidspunkt har gode å dårlige perioda..  Så man må bare prøv å stå på dæm bra periodan,å sje at livet faktisk kan vær bra,å at d e værdt å kjæmp sæ gjennom dæm dårlige.. Depresjona kjæm desverre pga omstendigheta man stort sett ikke rår over,men man kan lær sæ å føl på når dæm kjæm. Gå t extra behandling dæm periodan man kjenne e værst. Snakk me folk du stole på om d,luft tankan jevnli å bit sammen tennern. Har masse vennina som slit me dyp depresjon,å tebakevennede depresjon,å dæm har fått beskjed av behandleran sine at d vil aldri forsvinn helt,men man kan bearbeid d som skape depresjon.. Å dermed gjør periodan letter...
Å trur d bare e d du må gjør å,sikt mot d å funger normalt i hverdagen(så ofte som d går for dæ). Ta vare på dæm gode dagan,å skaff dæ(om du ikke har d fra før) folk som vise forståelse for kordan du har d,å som kan hjælp dæ å støtt dæ når d e som verst.

Mene ikke å vær negativ når æ sir at man ikke kan bli frisk,men d e desverre en realitet at nånn har fått mer balast enn andre å lev me... Veit akkurat kordan d føles.. Mang daga føles som at man bare kan drit i gå videre me livet,for man veit kordan følelsa å tankan man sitt med,dag ut å dag inn,uten at man har nå rådighet over d...
D e nå jævla dritt,men man må bare gjør d bæste uttav d! Rægne me at depresjonen din oxo kjæm av nå du har opplevd i fortida...eventuell barndom..trauma..andre menneska enn dæ sjøl har påført dæ nå vondt(bare tar nånn eksempla æ da,rægne me at en av dæm træffe dæ)
Si t dæ sjøl,at det menneske/dæm menneskan som har påført dæ den smerten du sitt me når du e deprimert,har gjort nokk mot dæ. No vil du ta kontroll over livet ditt,ikke la dæm ødelægg mer av d. Si t dæ sjøl,om du ska ha d vondt i fremtida,så ska d vær pga nåkka du har gjort mot dæ sjøl,ikke pga nåkka nånn andre har gjort mot dæ..

D blir ikke bra av den grunn,men d gjør kanskje øyeblikket der å da pittepittelitt letter å kom igjænnom. For d e ikke din skyld at du føle d som du gjør(antar æ[8|]),å derfor e d ingen grunn t at du ska ha d vondt heller...

Snakke ganske generelt æ no da,ættersom æ ikke veit nå om din situasjon.. Men håpe at du sjønne ka æ mene allfall,å æ ønske dæ vældi lykke t fræmover,sjøl om æ ikke slit me depresjon,så veit æ kordan følelsn av hjelpesløshet føles,å ønske om at man bare kan få d litt bedre e.
Vær åpen å ærlig om alt t psykologen din(sir ikke at du IKKE e d,men veit at mang ikke e så åpen som man burde vær,for å få den hjælpa man træng)
Vær mottageli for hjelpa du får derifra,å spørr h*n om alle muligheta for behandlinga di. Om du har en flink behandler,så kan tilåme mirakel skje(ikke bokstavli ment altså) men d e imponerende kor my d kan hjælp om man går 100% inn for å få hjelp [:)][:)][:)]
 
Tusen takk for et veldig klokt og fint svar
 
Om jeg ikke kan bli helt 100% frisk , så ønsker jeg å fungere slik at jeg kan studere og få meg en jobb.
 
Og du traff rett i en av grunnene til depersjonen [;)]
 
Du vil nokk helt sikkert bli frisk nokk t å klar å funger normalt i jobb o.l en dag i fremtida :) Bare si t dæsjøl at du forstår,å at d e greit at d itj skjer så fort som man skull ønsk,d blir litt letter da:) Å d viktigste av alt,ha trua [:)][:)][:)][:)]

Det ordner seg tilslutt for snille piker vettu[:D][8D][:)]
 
Back
Topp