Av treåringen vår (snart 3 år). Skal tøye og prøve grenser i det uendelige, og jeg kjenner jeg blir megafrustrert!! Type kaste mat på gulvet, le når vi snakker til han og prøver å forklare ting, ikke rydde, tømme vann ut av badekaret, rope/hyle inne m.m. Så sier han "unnskyyld" etterpå og gjør seg så søt han kan. Men ting går jo tydeligvis ikke inn.. Synes det er vanskelig å vite hvordan man skal reagere. Vi prøver å beholde roen og si at det der er ikke lov fordi.., ta han bort fra situasjonen og sette han litt på rommet, men han flirer bare og vrir seg unna. Samtidig skjønner jeg at denne feiringa er et uttrykk for usikkerhet fra hans side.
Nå i kveld fikk jeg så nok at han fikk beskjed om at han fikk legge seg uten smokk, og det er vel det verste som har skjedd han. Vi skal uansett snart slutte, så nå tenker jeg å gjennomføre det. Bare litt dumt at det ble slik. Baah!
Andre med barn i samme alder og med samme utfordringer? Hvordan reagerer dere på slik oppførsel/ trass? Og hva funker?
Hilsen lettantennelug hormonella
Nå i kveld fikk jeg så nok at han fikk beskjed om at han fikk legge seg uten smokk, og det er vel det verste som har skjedd han. Vi skal uansett snart slutte, så nå tenker jeg å gjennomføre det. Bare litt dumt at det ble slik. Baah!
Andre med barn i samme alder og med samme utfordringer? Hvordan reagerer dere på slik oppførsel/ trass? Og hva funker?
Hilsen lettantennelug hormonella