Blir uvel av sukker jeg!

monicabebe

Forumet er livet
Har ikke vært skikkelig kvalm etter at jeg blei gravid. Men har merket at jeg har blitt litt uvel et par ganger i det siste! Det har vært når jeg har spist sukker. Jeg har nemlig hatt godtestopp siden 2. januar. Men for en uke siden spiste jeg litt smågodt...og da blei jeg uvel. I går spiste jeg sjokolade, og våknet i natt av at jeg var uvel!

Jeg har rett og slett funnet ut at formen er strålende når jeg holder meg unna sukker!

Tenkte kanskje det kunne være et tips til de som enda ikke er kvalme. Prøv å ligge unna sukker!

Klem, M

Jeg spiser ikke sukker mer. Reagerer skikkelig, blir rar i hodet og magen. Så det er nok ikke helt bra dette sukkeret. Men falsk sukker en gang i blant går an faktisk [:)].
Melkeprodukter og gjær kan man også kutte ned på, tror nok det også har en innvirkning på noen.
[:)]

Godt du har funnet ut av det monicabebe, men for meg hjelper nok ikke tipset ditt - jeg har funnet ut at for å bli kvitt kvalmen hjelper det å spise ritz kjeks og lakris, og å drikke mozell blandet med vann.. For meg hjelper tydeligvis sukkeret... Ikke store mengder selvsagt, men litt innimellom...

Er du sikker på at det er bare det som hjelper? Har du prøvd å spise vanlig? Jeg tror nemlig at det hjelper å spise, punktum. Uansett hva du spiser. Og da er det jo bedre å spise noe som er mer sunt... når det gjelder brus så er det ikke bra for gravide. Kullsyren ødelegger fordøyelsen og vi har jo ikke akkurat god fordøyelse når vi er gravide. Bare et lite innspill [:)]

ORIGINAL: lenemor

Godt du har funnet ut av det monicabebe, men for meg hjelper nok ikke tipset ditt - jeg har funnet ut at for å bli kvitt kvalmen hjelper det å spise ritz kjeks og lakris, og å drikke mozell blandet med vann.. For meg hjelper tydeligvis sukkeret... Ikke store mengder selvsagt, men litt innimellom...

Jeg vet at det er det jeg klarer å få i meg når jeg er kvalm, og da får det gå... jeg drikker aldri brus ellers (aldri! Jeg liker det ikke), så da får jeg heller tåle litt nå under svangerskapet - og om du prøver å helle vann i brus så vil du se at det ikke er mye kullsyre igjen å drikke...

Jeg skjønner at det hjelper for deg med litt sukker, lenemoren. Du er jo kvalm allerede. jeg mente at jeg ikke er kvalm i det hele tatt, bortsett fra når jeg spiser sukker. De få gangene jeg har gjort det, så har jeg blitt litt uvel(ikke spysyk).

Men godt at du har funnet noe som passer for deg. Håper kvalmen din går fort over. Selv krysser jeg fingre og tær for å slippe å få den!

M

I dag har formen vært helt topp.. noen få lakriser, et glass mozell og vann, ikke vært kvalm... I morgen skal jeg hoppe over lakrisen og brusen  - kanskje jeg ikke blir kvalm da heller?? (årsak-virkning.. lært noe på skolen da i alle fall [;)])

Back
Topp