Blir sur (og litt lei meg) når så mange kommenterer størrelsen min.

diamond

Andre møte med forumet
Kjenner jeg gruer meg litt til å dra på jobb i morgen. Jeg er normalt ikke overvektig, men når jeg er gravid blir jeg stor!
På jobb på fredag fikk jeg SÅ mange kommentarer på hvordan jeg ser ut. Det er ikke slemt ment, men greier ikke helt å drite i deg.

"Sikker på at du ikke har termin om en måned?", og "er du helt sikker på at du ikke skal ha tvillinger?"....
Huff.., får lyst til å bure meg inne til april.

Skjønner ikke hva det er som får folk til å si sånn!! Ikke mye sosiale antenner!! Tror ikke de skjønner at det kan være sårende å høre. Føle til tider at folk bare tror at de kan si hva som helst til gravide!
Hev deg over dem. Vet det kan være vanskelig. Men bare vær rak i ryggen og vis hvor stolt du er uansett str.så er alle gravide flotte og ingen e for små eller for store

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Skjønner ikke hva det er som får folk til å si sånn!! Ikke mye sosiale antenner!! Tror ikke de skjønner at det kan være sårende å høre. Føle til tider at folk bare tror at de kan si hva som helst til gravide!
Hev deg over dem. Vet det kan være vanskelig. Men bare vær rak i ryggen og vis hvor stolt du er uansett str.så er alle gravide flotte og ingen e for små eller for store

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app
Tusen takk for hyggelig svar!! Det hjelper på humøret!!!
Dette er min tredje, og vet at kiloene forsvinner raskt etter fødsel. Skal heve meg over kommentarene.., prøve hvertfall.

Så utrolig teite kommentarer.. Du gjør rett i å heve deg over det, vær stolt over det vakre det er å bære et barn ;)

Må si meg enig med de over.

Utrolig teite kommentarer.

Folk tror de på død og liv MÅ si noe, og gjerne noe artig eller som de tenker er positivt uten at det egentlig ligger naturlig for dem å si noe. :P

Håper de klarer å gi seg ;)

Usmakelig å si noe sånt! Hvem bryr seg om hvor store eller små andre er, skjønner ikke at folk ikke bare kan ta en titt i speilet og se at INGEN er perfekte uansett, så det er liten vits å si ting som kan såre. Dessuten er du gravid, man bør få applaus og ikke negative kommentarer. Er overbevist om at du ser fantastisk ut :-) :-)

Kanskje du kan prøve å si ifra? Jeg har ei på jobben som spesielt hele tiden har hatt behov for å kommentere "hvor tjukk jeg er blitt". Til slutt bestemte jeg meg for å si ifra, gjorde det på en ordentlig måte. Sa at hun fikk prøve å finne noe hyggelig å si hvis hun ville si noe, og at det ikke var noe greit å bli kalt tjukk. Hun tok det greit, og unnskyldte seg med at hun mente det godt... neste gang jeg traff henne, var det en helt annen lyd, og jeg så at hun anstrengte seg for å ikke kommentere str min... :) hehe. Si ifra! Enkelte folk trenger en liten oppvåkning!

Sniker fra mai og forstår veldig godt frustrasjonen din. Her er det motsatt, her kommenterer de fleste hvor liten magen er, at de glemmer jeg er gravid eller at babyen sikkert er liten.. Har overhørt det hele tiden men jeg kjenner det er sårt. Jeg har brede hofter så jeg sier at bebbisen har mer en god nok plass i bekkenet fortsatt. Men det skal være unødvendig å forsvare sin egen kropp, stor eller liten i andres øyne :(

Synes folk kan spare seg for kommentarer med mindre de sier noe ala "så fin du er" eller noe sånt.
Når man er gravid er liksom hele kroppen konstant på display føler jeg. Da trenger man ikke de ekstra kommentarene.
Så skjønner godt at du reagerte!

Folk har dessverre en lei tendens til å bare MÅTTE kommentere andres utseende, en uting spør du meg!
Si det til dem! Si at du synes det er unødvendig av dem å kommentere, og at de strengt talt ikke har noe
med hvordan du ser ut. Du er et mammahus nå, og da er det slik det er! Lykke til :)

Kjenner igjen den følelsen! Bare vis med hele deg hvor stolt du er! ;-) En ting å kommentere, men da bør en tenke på hva en faktisk sier. Vær heller merkbar positiv og strål ut glad energi på ens vegne kontra "Wow, hvor enorm du har blitt / ser du har blitt vel stor ja, si meg når har du termin?". Er i mitt første svangerskap, og merker hvor nærtagen jeg kan være. Kjipt å innrømme, men det er fakta. Ikke alle som er like hensynsfulle, så må bare jobbe ekstra med å heve seg over.

Er i samme klubb. Er like stor nå som jeg var med nr to ved fødsel.

Men som min mann sa så fint: Jenta vår trenger den plassen, så hun får ha den! Det hjalp veldig på humøret :-)
Her er det mannens familie som alltid må kommentere om det ikke er to allikevel +++, kollegane på jobb er herlige. Jeg får høre masse på dem ;-)

Jeg syns en ting er å si så stor/fin mage du har. Det er noe helt annet å spør om du er sikker på når du har termin og at det bare er èn baby inni der!!

Det er litt omvendt her, mer kommentarer på hvor liten jeg er. For meg høres det verre ut å få "wow, så stor" kommentar, men sånne "Men du er jo ikkje så stor?" spørsmål får meg til å lure på hva folk tror om gravide og hvordan gravide "skal se ut". Fins det en fasit liksom?

Nei, bær magene med stolthet jenter. Ulike var vi i utgangspunktet og, så hvorfor være like som gravide :)

Folk er så korttenkte!!
Hvis jeg noen gang får høre no sånt kommer jeg nok fort til å slenge samme kommentar tilbake - uansett dame/mann/gravid eller ei :p "sikker på du ikke venter tvillinger? Ja, men det gjør kanskje du?! " :p
Har foreløpig bare fått høre fra et par at de var myye større enn meg på samme tidspunkt! Og med en alt for høy kroppsvekt i utgangspunktet synes jeg det er koselig å høre ;)

Kjenner jeg gruer meg litt til å dra på jobb i morgen. Jeg er normalt ikke overvektig, men når jeg er gravid blir jeg stor!
På jobb på fredag fikk jeg SÅ mange kommentarer på hvordan jeg ser ut. Det er ikke slemt ment, men greier ikke helt å drite i deg.

"Sikker på at du ikke har termin om en måned?", og "er du helt sikker på at du ikke skal ha tvillinger?"....
Huff.., får lyst til å bure meg inne til april.

Samme her også. Kom inn i kantina, og en skriker "Her kommer feita!" (Ikke tull eller overdrevet, dette er ordrett hva som ble sagt foran 15-20 kollegaer)
"Ikke kall meg feit!"
"Det er jo bare en spøk da! Hahaha"
"Jeg synes verken det er greit eller morsomt!"
Så var det helt knyst stille i hele kantina i 30 sekunder før folk fikk hentet seg inn igjen.

Vil bare bemerke at jeg ikke til vanlig er/føler meg mobbet på arbeidsplassen, men nå som jeg er blitt gravid er jeg plutslig allemanseie, både ovenfor kollegaer, levrandører og kunder.

Får jo også daglig "Termin i apil ja, du er jo SÅÅÅ stor?" "Du vokser hver gang jeg ser på magen din" og tilsvarende som er totalt upassende, men i folks hoder er det helt naturlig fordi man har jo lov til å si hva man vil til gravide.
Hadde jeg vært overvektig, ville de holdt på sånn da?

Hallo? Kan folk få seg til å si sånn? Jeg blir vertfall sint når jeg hører sånn! Alle er forskjellige! :-) jeg får ofte kommentarer på at jeg har vokst lite , og på jobben var det ei som kom å sa :

"så bleik du er i dag, det er kanskje lurt å dra til legen for å få sjekket deg. Det er sikkert noe feil siden du ser så bleik ut og ikke vokser fortere"

Dette var altså en kollega som sa til meg, og jeg ble kjempe lei meg! Greit nok så har jeg vært mye bleik å spydd mye, men ser ikke poenget i å slenge sånne kommentarer heller! Skulle jeg kommet til henne å sakt at det er vel på tide å få farga de grå hårene og barbert bort den gnagern midt i trynet? Hadde hun likt det kanskje?

Mannen har funnet mange kallenavn til meg nå i disse juletider , men han vet å ikke si noe når humøret ikke er på topp og det er andre til stede. Tar det vanligvis bare med et smil siden vi har hatt mye humor med det, men hadde noen andre kalt meg det ville jeg blitt sint!

Bolla
Tjukka
Ribba
Juleskinka
Ribberull

Osv. Vanligvis pleier jeg bare å slenge en teit kommentar vidre, siden han er ganske lubben og har begynnt på stram diett nå ettersom han er overvektig og jeg er ganske tynn med liten mage :-) har gått opp ca 5-6 kg siden jeg ble gravid og han går rundt å kaller seg sympati-gravid :-)

Du har iallefall min fulle medfølelse. Det tærer skikkelig på selvfølelsen å få høre sånt.Iallefall når man ikke føler seg vakker på et eneste plan. Jeg føler meg så patetisk å vaggete når jeg er gravid..

Back
Topp