Blir sprø

supermom

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Baby er 8,5 mnd nå , plutselig så vil han ikke sove noe som helst lenger :arghh: Jeg gir han grøt å leggern for kvelden kl 18 han sovner ofte raskt men så våkner etter veldig kort tid så må jeg komme inn å roe han ned å slik holder jeg på helt til vi legger oss ,jeg går opp 6-10 ganger pr time. Han godtar bare meg..Nå er jeg sliten å lei. Ender med å ta han opp etter 3-4 timer da jeg ikke makter lenger. Det er så ille att jeg har fått senebetenelse i håndledde å tommel pgr av all vugging :(

Tips noen? Desperat
 
Sniker :)

Det kan jo være litt ulike grunner til at han våkner. Mye som skjer utviklingsmessig i den alderen, og mange opplever dårlig søvn rundt 8 mnd. Det kan også være at søvnbehovet hans er i endring. Rundt 9 mnd. er det mange barn som går fra 3 til 2 lurer, så kanskje han sover for mye om dagen, eller at leggetid er for tidlig. Gjennomsnittlig søvnbehov ved 9 mnd er mellom 11-14 timer. Kanskje du kan prøve å korte ned litt på lengden på siste lur slik at han er trøttere når du skal legge, eller så kan det være at du kan justere litt på leggetid. Eller kanskje han bare er gira på å øve seg på en ny ferdighet. Ikke lett å si ;)

Legger ved en lenke til et IG-innlegg som kanskje kan være nyttig: https://www.instagram.com/p/CHda6M4n0jG/?igshid=xet0hpphel4j

Lykke til! :)
 
Vår var/er noen ganger fremdeles akkurat lik!
For oss hjalp det å flytte litt på dagsovinga, men var mange gode tips i IG-posten som ble delt over så anbefaler deg å teste ut de :joyful: masse lykke til! Ikke lett med søvn....
 
Det var slik her også, men erfarte at det ble bedre når vi endret litt på duppene. Nå lar vi han ikke sove etter ca kl 16-1630. Så legges han ca kl 19.
 
Lille frøken her kan ikke sove (våkne) etter 15.30. Da blir hun ikke sliten nok til å sove godt hele natta... Merker stor forskjell på nettene om hun har hatt siste dupp for sent på dagen:shifty:
 
Back
Topp