Blir sprø av ammingen.....

Frkn

Forelsket i forumet
Da vi var på sykehuset tok jenten min brystet som en verdensmester, men etter det har det bare gått nedover. Hun vil ligge med puppene hele tiden, og spise litt nå og da som det passer. Ca en gang i halvtimen. Helsesøster har bedt meg prøve å strekke ut tiden til én og én halv time mellom matingene. Men hun er da så glupsk at hun svelger masse luft og stresser masse med puppen. Ofte når jeg ammer, blir det med 2 minutter med "riktig" amming, før hun begynner å hyle. Mistenker dette er luftsmerter.

Hun legger fint på seg, så har nok melk.

Jeg skal nå prøve å kutte ut løk i det minste og se om det hjelper. Og fortsette å prøve å hale ut tiden litt.

Nei. Amming her i gården er ikke akkurat en fin stund mellom mor og barn. Syntes det er en pest og en plage og jeg er på nippet til å ty til flaske. Skal prøve noen uker til for å se om ting setter seg.

Noen som har d/har hatt det på lignende måte?
 
Til meg er det nesten motsatt.
Han tar puppen mellom hver andre til hver femte time (har lagt godt på seg).
Jo lenger han venter jo lenger ligger han ved brystet. På det lengste har jeg ammet han to timer i strekk og da spiser han, er ikke bare for kos. Og han blir frustrert om jeg tar han av før han er ferdig.
 
Hadde d litt sånn i begynnelsen, men fikk beskjed før jeg fødte at det er normalt første mnd.
Min lille vil jeg si tuller litt med puppen når han har luft, at han skriker at han vil ha pupp, men tar den ikke i munnen. da må jeg ta han opp å prøve å få ut litt luft som pleier å hjelpe.
Et triks for at de ikke skal ha så mye luft i magen er å ta dem opp til å rape hver gang de sliper puppen litt, kan hindre en del gulp og da.

Vis du ikke har begynt med tutt er det greit å prøve det, vi begynte litt da han var 4 uker gammel, fikk beskjed av helsesøster at det er greit da for å utsette måltid og for å roe han litt vis d virket som han ville ha pupp, men det bare er kos eller luft. Vår får ikke sove me tutt
 
Sniker litt. Men det er ikke unormalt at de vil ligge lenge og ofte på puppen i begynnelsen. Gjorde ikke noe annet enn å være melkeku de første 2 månedene føler jeg :p
Legg til når baby begynner å gi signal om at den er sulten, smatter, søker osv. La baby die til den er fornøyd, den sørger for at produksjonen din øker. I tillegg er det den tryggeste plassen i verden for de, nå når de er ute av magen :) Tilbakelent amming kan fungere hvis melka kommer for fort. Anbefaler deg å sjekke ut ammehjelpen, masse fine tips :)
Hadde foresten god effekt av Semperdråper mot magevondt, virka som det kom lettere ut da.
 
Last edited:
Back
Topp