Blir sprø....1 uke til termin, mannen er aldri hjemme..

Nesly

Juni 12s friske pust
Ja, mindre enn 1 uke igjen til termin nå..jeg er i permisjon..er ikke i veldig god form, verker i bekkenet og sliter med søvnen.. 

De siste ukene har mannen jobbet MYE overtid.. Jeg har hatt permisjon, så har tatt meg av ungene, hentet og levert i bhg, handlet, laget middag, lagt dem.. for det meste alt alene.. Har "må" jo jobbe overtid for å bli ferdig med alt før ferien.. 

I går var siste arbeidsdagen hans før ferien, og ungene har også fri nå.. Og det han gjør nå er å sluke frokosten for så å kjøre avgårde for å hjelpe broren med noe...

Jeg føler meg så alene, han er jo aldri hjemme...

Hva hadde dere gjort..har lyst at han skal forstå.. 

*lykkeligst* skrev:
Prøvd med noe så genialt som å snakke til han?

Har liksom prøvd litt forsiktig, men han kommer liksom med sånne gode unnskyldninger på at han MÅ gjøre dette.. 

Han er nødt til å jobbe kvelder for å bli ferdig før at han skal ta ferie for han har lovet ditt og datt og har mange avtaler på jobben og ingen andre kan gjøre hans jobb og blablabla..

Når det gjelder broren som han skulle hjelpe i dag så har vi fått mye hjelp av han (svogeren min) til ting med huset og sånn altså, så han føler vel han må hjelpe igjen.. men det er bare så feil tidspunkt nå føler jeg..  

Nesly skrev:

*lykkeligst* skrev:

Har liksom prøvd litt forsiktig, men han kommer liksom med sånne gode unnskyldninger på at han MÅ gjøre dette.. 

Han er nødt til å jobbe kvelder for å bli ferdig før at han skal ta ferie for han har lovet ditt og datt og har mange avtaler på jobben og ingen andre kan gjøre hans jobb og blablabla..

Når det gjelder broren som han skulle hjelpe i dag så har vi fått mye hjelp av han (svogeren min) til ting med huset og sånn altså, så han føler vel han må hjelpe igjen.. men det er bare så feil tidspunkt nå føler jeg..  

jobb er en ting, noen ganger så blir det slik, meeeeen det viktige da er å gjøre mest mulig ut av tiden dere faktisk har sammen

Vel, jeg hadde blitt sint og sagt ifra! Heldigvis har jeg en forståelsesfull samboer som selv hadde skjønt at han skulle ta seg av ungene så jeg fikk avlastning den siste tia. Synd ikke alle skjønner det selv!

Jeg ville sagt rett ut, at nå er han for lite hjemme... 

Nesly skrev:

*lykkeligst* skrev:

Da må du si det i klartekst. Du er fødeklar, du må ha krefter til å presse ut ungen han har vært med på å dytte inn - så da får han prioritere. Han må gjøre seg ferdig hjemme FØR han drar ut for å hjelpe andre. Hvis det ikke er greit for deg at han drar, får han holde seg hjemme. Men ikke vær urimelig heller..
Men du må si det på en OK måte. Ikke angrip han, og ikke unnskyld deg selv heller. Si at nå har du behov for sånn og sånn, forklar hvordan ståa er sett fra din side og så lar du han gruble på det selv. De fleste menn har omløp nok til å tenke - hvis de bare får beskjed om hva de må tenke på. Går du i angrep, går de i forsvar, og tenkefunksjonen slår seg av..

det hjelper ikke med hint ! si ting rett ut.. 

Myshild Bergsprekken skrev:

Sign... 

Labambie skrev:

Myshild Bergsprekken skrev:

Sign... 

Jepp!
Flere burde lære dette,så hadde ikke par kranglet så mye..

Back
Topp