Blir skremt noen ganger altså over uoppmerksomme foreldre

munter

Forumet er livet
Jeg var på kjøpessenter i dag og så et par som kom trillende på ei tom vogn,
med en 1,5-2åring ruslende 10 meter bak,
og det var mye folk der så ungen gikk sikksakk  og greide så vidt å følge etter.
Mens foreldrene gikk med ryggen til.

hvordan tør de?, fikk litt hetta jeg.

Og nei jeg sa ikke noe siden jeg satt å ventet i rullestolen min
med vesla på fanget.

Altså det er ikke ment som en sånn fy dem tråd, men jeg fatter ikke at de tør.
Min største frykt er at vesla skal komme bort fra oss og noenm tar henne.

Vi går OFTE med tulla tuslende rundt oss og hun havner innimellom bak oss. Vi kikker ofte å ser på henne, men ser ikke bakover konstant nei. Har altid kontroll over henne for det.....

Jeg slipper så og si aldri jenta mi av synet... i frykt for at noen vil ha ei lita jente og tar henne.
Evt at hun slår seg, kommer bort fra oss... osv osv..
Det der hadde jeg aldri turt!! Men så gjør foreldre mye rart[X(]

Har reagert sånn et par ganger jeg også. På obs! på lørdager.
Greit når det er en sløv dag på kiwi, liksom. Men jeg synes det er skummelt når de gjør det på f eks obs med masse andre mennesker og kaos, som det alltid er der på lørdager.
Ikke fordi jeg tror barnet blir kidnappet, men fordi det er sykt mange folk med store handlevogner og skylapper på, og som ikke ser de små tassene som smyger seg rundt i butikken. Noen av de har sett vettskremte ut, på jakt etter mamma eller pappa som haster foran for å rekke tak i den siste pakken med tilbudskylling..
Sett et par påkjørsler og gretne foreldre, ja.

Er vi på en rolig og liten butikk, for guttungen suse litt for seg selv, men på store butikker med stress og kav, sitter han i handlevogna. Han er to.

ORIGINAL: TonjeJenta

Jeg slipper så og si aldri jenta mi av synet... i frykt for at noen vil ha ei lita jente og tar henne.
Evt at hun slår seg, kommer bort fra oss... osv osv..
Det der hadde jeg aldri turt!! Men så gjør foreldre mye rart[X(]

Jeg var på et kjøpe senter i går, gikk inn på cubus og stoppa rett innenfor å såg på noen gensere. Eldste stod ved siden av meg men så tusla hun videre innover. Jeg la fra meg genseren og gikk etter, men såg henne ikke. Hun var søkk borte...gikk en runde i butikken og såg henne ikke...gikk utenfor og titta men nei... ringte sambo som jobber der og sa at jeg fant henne ikke. Han var der innen 2 minutter men da hadde jeg funnet henne rett innenfor butikken, hun hadde gjemt seg under noen klær som hang der!! Hun var sikkert ute av synet i 1 min før hun ble borte, og var ikke borte mer enn 5 min ca, men den følelsen av å ikke vite hvor hun var!! Herregud!! Den vil jeg aldri kjenne på igjen!! Føltes som en evighet!! hehe...
Hadde en samtale med henne etterpå at jeg ble redd, for hun syns det er morsomt å gjemme seg...så resten av dagen gikk hun og sa "mamma jeg er her" [:D][:D]

ORIGINAL: Skrulla86

Vi går OFTE med tulla tuslende rundt oss og hun havner innimellom bak oss. Vi kikker ofte å ser på henne, men ser ikke bakover konstant nei. Har altid kontroll over henne for det.....

Datteren min ble borte på mega kl.11 på en vanlig formiddag da hun var 2,5 år mens jeg betalte, hun holdt meg i bukselomma mens jeg betalte, plutselig var hun vekk..  jeg så bort i maks 20 sek. og borte var hun, hun hadde da klart å løpe fort rundt et hjørne, jeg løp feil vei i forhold til henne, og lenger bort fra meg kom så klart hun, hun var ikke borte fra meg lenger enn tre minutter, men det kjentes ut som en evighet. hun hadde gått til heisen rundt hjørnet.  HUN BLE BORTE DA DET KUN VAR MAX 10 MENNESKER I HELE BUTIKKLOKALET, PÅ MAX "= SEKUNDER!

Jeg kan ikke skjønne at folk tørr og la barna løpe fritt på sånne steder jeg.

Vi holdt på og bli fratatt jenta våres på butikken en gang, og da sto hun rett foran oss i kassen og vi sto og pratet med hverandre. Så vi holder barna våres godt sammen med oss når vi er ute blant folk.
Tørr ikke og tenke på hvordan det ville vært hvis vi ikke hadde vært så oppmerksomme som vi faktisk var den gangen. [:(]

Så folkens, pass på barna deres, ikke la dem løpe fritt! Er alt for fort gjort at noen napper dem med seg!

sorry, men jeg skjønner ikke hvordan det går an å si at man har kontroll over ungen, når ungen går bak dere........... det skal bare noen sekunder til i en folkemengde, for at en unge skal forsvinne.. hadde aldri turt det!

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Vi holdt på og bli fratatt jenta våres på butikken en gang, og da sto hun rett foran oss i kassen og vi sto og pratet med hverandre. Så vi holder barna våres godt sammen med oss når vi er ute blant folk.
Tørr ikke og tenke på hvordan det ville vært hvis vi ikke hadde vært så oppmerksomme som vi faktisk var den gangen. [:(]

Så folkens, pass på barna deres, ikke la dem løpe fritt! Er alt for fort gjort at noen napper dem med seg!

Uff så ekkelt...kan jeg spørre om hva som skjedde?[:o]

ORIGINAL: *MaRgArItA*

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Uff så ekkelt...kan jeg spørre om hva som skjedde?[:o]

Var en mann som vi hadde møtt på flere ganger inne i butikken, som hver gang vi møtte han spurte jenta våres masse rare spørsmål. (hva hun het, hvor hun bodde, hvor gammel hun var, hvilken barnehage hun går i, o.s.v.)
Så når vi sto i kassa så sto han i samme kasse, og hadde det ikke vært for mannen som sto mellom oss som reagerte og gikk imellom så hadde han stukket av med jentungen våres. Han og flere av vennene hans sto til og med i døråpningen og ventet når vi skulle gå ut, dama hans satt i bilen ved siden av dem og bare ventet.
Men jeg tok begge jentene mine på hver sin arm og bar dem til bilen,(minste jenta var jo bitteliten så hun satt jo på armen uansett, men tok opp hun på 3.5 også ja) så dem bare så etter oss mens vi gikk til bilen og så reiste dem når vi satte inn barna i bilen

ORIGINAL: søvnløs og lykkelig

så skummelt babyfacepsyko..[:(]

til hi:
det kan ha vært noen som kjente henne som gikk bak der hun surret da. som gikk der med henne ,som du ikke så. får håpe det iallefall.

sign

ORIGINAL: elva*

sorry, men jeg skjønner ikke hvordan det går an å si at man har kontroll over ungen, når ungen går bak dere........... det skal bare noen sekunder til i en folkemengde, for at en unge skal forsvinne.. hadde aldri turt det!

sign..

I fjor sommer forsvant gutten min[:(] Han var borte i sikkert 5 minutter. Men føltes som mange timer[&o]

Etter det har jeg ALLTID øynene på barna! De tankene jeg fikk når gutten var borte var grusomme[&o] Begynte å gråte når jeg fant han igjen[:(][:(][:D]

ORIGINAL: *MamMathea*

sign..

Huff, man kan jo ikke være helt paranoid heller da! Jeg føler meg trygg på et kjøpesenter i Norge med gutta vimsende rundt meg... Nå lager de ofte litt lyd, så om jeg ikke ser de så hører jeg de iallefall...

sign...

Det hadde ikke jeg tørt, selv om jeg ikke er noen hønemor. Er vi et sted med mange mennesker, så holder jeg jenta mi i hånda eller hun går ved meg. [:)]

Huff, jeg prøver alltid å holde øye med ungene når vi er på butikken. Men en gang var jeg og eldstemann inne på butikken og handla mens sambo og minsta var utenfor. Også hadde sønnen min ei sånn lita handlevogn. Og mens jeg betalte sa jeg at han kunne sette den på plass (var jo rett ved siden av), men når jeg gikk bak for å pakke ned var han jo ikke der. Jeg heiv varene fort i posen og sprang ut og spurte sambo om han var der. Nei, det var han ikke. Sprang inn igjen i butikken og da hørte jeg jo en unge som hylgrein lang vei, forta meg inn og fulgte lyden og da fant jeg han sammen med en som jobba i butikken, heldigvis! Jeg hadde jo hjertet i halsen og guttungen var jo helt vettskremt. Han har sikkert gått til feil kasse etter å ha satt på plass vogna også blitt redd når han ikke såg meg og sprunget inn og lett etter meg. [&o] Var sikkert ikke 20 sekund engang.

Famous last words...

Back
Topp