Blir sjokka over visse foreldre jeg

Heffa og Go`ungen

Forelsket i forumet
Jeg var på Cubus for å se etter pysj til seb.
Der er det en mor med et lite barn i vogn og en gutt på rundt 3 - 3,5 år.
Mammaen har bundet gutten i armen med sele og tatt båndet rundt sin egen hånd. Gutten gråt hele tiden og med en gang han satt seg ned fikk han beskjed om å reise seg. Det var ikke lange selen, så han måtte gå tett opp til moren hele tiden mens hun tittet på klær.

Herregud.. Om hun var så redd for at gutten skulle komme seg bort fra henne, eller andre grunner burde de holdt seg hjemme. På grensen til barnemishandling høres det ut som..

ORIGINAL: Tuttelure

Herregud.. Om hun var så redd for at gutten skulle komme seg bort fra henne, eller andre grunner burde de holdt seg hjemme. På grensen til barnemishandling høres det ut som..

barnet ville ikke bli lenket sammen på den måten.
armen hans ble dratt etter moren.
moren ba barnet slutte å gråte flere ganger, og at han måtte gå "i bånd" av en eller annen grunn...hørte ikke helt hva hun sa.
jeg syntes så utrolig synd på den lille gutten. jeg kunne aldri gjort slik mot sebastian.
om gutten ikke ville på senter eller trasset i forveien, det vet jeg ikke, men man ta det på en annen måte enn å binde han i armen og dra han etter.

jeg gikk fra cubus og 20 min senere kom de forbi butikken der mamma jobber når jeg stod der, og gutten var fortsatt lenket. jeg så ikke helt om det var i vognen eller til moren, men han smågråt fortsatt og diltet etter.

Uff, det hørtes ikke noe koselig ut den situasjonen.
Jeg forstår godt at noen ser behov for slik armlenke eller sele på barn i noen situasjoner, store flyplasser, parker/byer med ekstremt mye folk osv, men ikke om ungen ikke synes det er greit..
Det er flere ganger vi har måttet "tvinge" T til å sitte i vogn eller bæretøy pga hans egen sikkerhet (har en som alltid har likt å stikke av...).
Og det er jo selvfølgelig ikke noe moro.

ORIGINAL: Fru H

Jeg forstår godt at noen ser behov for slik armlenke eller sele på barn i noen situasjoner, store flyplasser, parker/byer med ekstremt mye folk osv, men ikke om ungen ikke synes det er greit..
Det er flere ganger vi har måttet "tvinge" T til å sitte i vogn eller bæretøy pga hans egen sikkerhet (har en som alltid har likt å stikke av...).

denne situasjonen blir noe helt annet.
her var det en mor som slettes ikke behandlet barnet sitt bra.

av barnets egen sikkerhet er noe annet.

ORIGINAL: Heffa og Go`ungen

Men jeg er jo enig med deg

ORIGINAL: Heffa og Go`ungen

Men jeg er jo enig med deg

haha...må le litt. beklager skrivemåten min...
[:D][:D][:D]

hodet mitt er litt dødt i kveld.

det hele blei feil tonefall..

tror jeg sier natta snart jeg...hehe

Neinei, det går helt fint. Jeg tenkte kanskje jeg hadde formulert meg litt dårlig [:)]
Det jeg mente i mitt første innlegg var hvertfall at jeg kan forstå bruken av slike seler, men at det du forteller om IKKE er greit [:D]

[:(][:(][:(]

Back
Topp