Blir satt igang

rock on

Glad i forumet
Jeg har nå hatt noen uker med kløe,og tatt diverse lever og galleprøver. De viser seg og være forhøyet og fortsetter og stige..... Så da fikk jeg en tlf fra sykehuset om at jeg nå blir satt igang i uke 37. Syns dette er veeeeeldig skummelt,da jeg plutselig bare har 4 uker igjen,og babyen kommer i slutten av april/begynnelsen på mai,istedenfor i midten/slutten av mai. Grøss og gru jeg har dårlig tid. Skal bli godt og få det gjort,men ville jo egentlig at dette skulle starte av seg selv da.

Skjønner hvordan du føler det. Sist svangerskap ble jeg satt i gang da jeg var nådd 38 uker. Fikk da vite det ca. Ei uke før. Igangsettinga tok to dager fra jeg begynte til småen var ute. Gikk greit, men ble litt venting. De sier jo at igangsatte kan få styrtfødsler etc., men jeg følte meg godt ivaretatt og trygg siden jeg var på sykehuset. Håper du klarer å slappe av med viten om at du får tidligere enn forventet og glede deg over at du får hilse på din lille om ikke så lenge :) Lykke til!!!:)

Oisann, men godt de passer på både mor og barn :)

Skal sjøl bli satt i gang, men kun en uke før... Hvis ikke vesla velger å komme før de rekker å gjøre noe :) Snakk om å strippe meg når jeg er i uke 38. (Men når jeg tenker meg om så regner de jo med en graviditet på 40 + 4)....Så blir vel godt over 38 uker før de begynner med noe... Men håper fødselen starter av seg selv, jeg også!

Med førstemann antydet legen min at jeg kom til å få keisersnitt den dagen (ved vanlig legekontroll), fordi jeg hadde gått opp 3 kg på en uke (vann), hadde veldig høyt blodtrykk og proteiner i urinen, altså SF. Jeg var da i uke 36, fikk helt sjokk, har fullstendig angst for å bli skjært i, og var 100 % innstilt på å gå over tiden. Det ble heldigvis ikke sånn, men jeg lå endel på OBS posten og var litt ut og inn der, før de satt meg igang i uke 38. Første gangen la de inn sånn gel i 24:00 på natten, da dabbet riene av og ga seg til slutt helt på ettermiddagen, fikk da "fri" resten av den dagen og påfølgende natt før de la inn ny gel i 13:00 tiden dagen etter, da kom hun til slutt ut ut 01:59. :-) Så det ble definitivt ingen styrtfødsel her. :-) 

lykke til! Det går nok bra :)

De setter igang pga kløe,og at lever og galleverdier er 4 ganger så høye som normalt. Hvorfor de tar ungen ut akkurat i uke 37 vet jeg ikke,men det må jo være for at til lenger unger er inne i magen,til større risk er det for at noe kan skje med både meg og den lille. Gruer meg litt,men skal bli fint og få det gjort. Skal til time 13 april,og da får jeg nok time til igangsetting. Tror de 2 ukene fra jeg får en dato til det skal skje kommer til å gå TREGT!!!

Back
Topp