Blir satt i gang i morgen :)

luringen

Betatt av forumet
Etter at vannet gikk i går morges har det vært veldig lite action her, nesten ingen rier. Var inne på sjekk i dag morges, og i morgen kl 9 setter de oss i gang hvis ingenting skjer i natt av seg selv.

Har noen andre her inne erfaring med det å bli satt i gang? Er det sånn at de fødslene ofte tar lengre tid og er hardere enn når det skjer av seg selv? Har liksom fått tid til å gå fra å ta det hele med knusende ro i går til å bli ganske nervøs i dag:p

har ikke erfaring med å bli satt i gang,mn masse lykke til[:D][:D]

Ikke meningen å skremme deg, men har hørt fra flere som er blitt satt i gang at det tar lenger tid enn når ting skjer av seg selv.
Dette kan jo såklart variere, og siden vannet ditt har gått behøver det ikke å bety at det blir slik hos deg i hele tatt [:D]

Ønsker deg uansett masse lykke til, og nå er det ikke lenge til du får treffe gullet ditt [:)]

Jeg ble satt igang med nr 1 pga SF. Ikke noe å grue seg for. Satte inn første "ladning" med gel kl 9.30 lørdag morgen, ingen effekt. Ny dose kl 18 på kvelden, da begynte ting og skje...Kom til søndag kl 14.38. Tok litt tid, men slik var det med nr 2 også. Da starta det av seg selv, men tok 1 døgn...Så det er vell slik at jeg har lange fødsler[;)] Spent på hvordan det blir denne gangen[:D] LYKKE TIL[;)]

Jeg ble igangsatt sist. Da fikk jeg først en dose modningsgele på morgenen. Ingentig skjedde. Neste morgen fikk jeg en ny dose, da var kl. ca. 10.00. Da gikk det kanskje 10 min og fikk rier med en gang. Hadde rier i ett sett, var ganske så intenst med lite pauser. Først kl. 14 hadde jeg 4 cm åpning... Men da skal jeg si deg det gikk fort, for kl. 17.13 var gutten ute. Jeg hadde i alle fall en fin fødsel sist og klarte meg med litt akupunktur og lystgass [:)]

Jeg har ikke hørt at fødselen tar lengre tid når man blir igangsatt, men at det kanskje er litt mer intenst med mye og ofte rier. Men det er sikkert veldig individuelt. Husker jeg gruet meg jeg også, for jeg hadde hørt mye negativt om å bli satt i gang. Men, som sagt, har bare godt å si om min opplevelse og gruer meg ikke til fødselen denne gangen.

Lykke til i morgen!

Det blir mer intenst og vondere rier, men det tar ikke nødvendigvis lengre tid. Sist tok de vannet mitt for å sette igang, og det tok 5 timer så var han ute. Lykke til, håper det tar seg opp av seg selv.

Jeg ble satt igang sist. Fikk en modningspille klokken ni om morgenen. Den virket ikke. Så fikk jeg en klokken seks på ettermiddagen. Klokken ni på kvelden startet jeg å kjenne noen svake rier, rundt tolv ble jeg flyttet til føderommet. Så gikk det noen timer og gutten kom klokken syv om morgenen. Gikk altså ganske fort! Kunne ha gått fortere, men hadde nesten to timer med pressrier fordi hodet var så stort. Min erfaring er altså at det ikke er noe farlig å bli satt igang! Lykke til! [:)]

dem tok vannet kl 20 og kl 01 var han ute når dem satte meg i gang:)
fikk drypp og epidural..fy flate det var en tung fødsel[&:]  får håpe du ikke må ha drypp i allefall, for di riene..er fra helvette i forhold til naturlige. for å si det mildt.[:'(]

jeg ble satt i gang forige gang, og fra 1 cm åpning til han var ute tok det 3 timer...
så vil nok si at dette er veldig individuelt[;)]

får bare stålsette meg da! takk for alle lykkeønskninger :)

Back
Topp