Blir så stresset!!!

*Pudding*

Glad i forumet
Av den røyken!! Jeg blir superstresset og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg...! Hadde aldri trodd det skulle bli då jæ**** å bråslutte.
Kuttet masse ned sist, helt ned til 1-2 om dagen, men brukte røyken som trøst etter SAen... :(
Og nå er jeg så stresset at jeg ikke vet helt om jeg har godt av dette... Æsj!
Dagens syting fra meg... :p
 
Denne hjalp meg
Derfor skal du slutte:
Barnet ditt får bedre vekst- og utviklingsmuligheter fordi du bedrer oksygen- og næringstilførselen. Forskere ved Medisinsk fødselsregister har tidligere konkludert med at hvis alle kvinner slutter å røyke før svangerskapet, vil andelen veksthemmede barn minke med 12 prosent.
Du reduserer risikoen for komplikasjoner som tidlig vanngang, løsning av morkaken, blødninger og infeksjoner.
Du reduserer risikoen for spontanabort,dødfødsel og for tidlig fødsel. Svangerskapet er i gjennomsnitt en uke lengre blant kvinner som ikke røyker, sammenlignet med dem som røyker.
Du gir barnet bedre lungefunksjon og et bedre immunforsvar.
Du reduserer risikoen for krybbedød.
Du reduserer risikoen for at barnet ditt utvikler astma.
Du reduserer risikoen for at barnet ditt får atferdsvansker og lese- og skriveproblemer.

Derfor skal du fortsette:
Egoisme
Dårlig selvkontroll

Jeg vil våge å påstå at det stresset du vil føle de neste dagene er mye bedre for barnet enn å fortsette.

Lykke til!!!!
 
Skjønner deg veldig godt! Slutta med snus for en den mndr siden. Det var det værste jeg har vært med på. Snakk om å gå på veggene! Hold ut! Det blir bedre. Den magre trøsten min var å tygge tyggis (som nesten ble konstant). Jeg lasta også ned en app (Countdown) som viste hvor mange dager jeg hadde vært snusfri. Ut ifra dette kunne jeg regne ut hvor mye jeg hadde spart på å slutte. Kanskje dette kan hjelpe deg også?
 
Jeg satser på det blir bedre etter hvert ja! :) Og håper jeg aldri begynner igjen, for dette slutte-å-røyke greiene var ikke helt enkelt, gitt :p
 
Jeg slutta for ca 2,5 mnd siden. Min motivasjon var bli gravid, bedre helse og spare penger. Brukte appen "Slutta" fra Helsedirektoratet i begynnelsen, anbefales!
 
Jeg slutta for ca 2,5 mnd siden. Min motivasjon var bli gravid, bedre helse og spare penger. Brukte appen "Slutta" fra Helsedirektoratet i begynnelsen, anbefales!
Brukte du noe annet en appen? Synes i grunnen ikke den var så bra...
Noen lure triks du har lyst å dele? :)
Og gratulerer med 2,5 mnd!!! :) Godt jobbet!!! :)
 
Jeg er i akkurat samme situasjon som deg.. jeg røyker vanligvis veeeldig mye! ikke bra, men.. å den dagen jeg fant ut jeg var gravid klarte jeg og kutte ned til 2-3 om dagen, men guri meg så sur jeg blir.. Men det hjelper så absolutt å ha tyggis liggende, kjenner jeg røykesuget tygger jeg tyggis og suget forsvinner en god stund til :) også å ha en tannpirker i munnen, bare for vanen sin del, dette er etter min erfaring til god hjelp :) Lykke til !!
 
Brukte du noe annet en appen? Synes i grunnen ikke den var så bra...
Noen lure triks du har lyst å dele? :)
Og gratulerer med 2,5 mnd!!! :) Godt jobbet!!! :)

Nei - kun viljestyrke! :) Får fremdeles lyst på en røyk hvis jeg er i nærheten av røykere... Men nå som jeg er gravid er det lett å ikke falle for fristelsen!
 
Jeg forstår deg godt!
Jeg har fremdeles ikke sluttet, men på fredag har jeg bestemt meg for at det er slutt!!!!!! Oi, det er jo i morgen!!!
Da er jeg akkurat 5 uker på vei ihvertfall, og da skal det være nok!
Den listen Aleksing kom med her tror jeg at jeg skal skrive ut og henge på kjøleskapet! :p
 
Jeg forstår deg godt!
Jeg har fremdeles ikke sluttet, men på fredag har jeg bestemt meg for at det er slutt!!!!!! Oi, det er jo i morgen!!!
Da er jeg akkurat 5 uker på vei ihvertfall, og da skal det være nok!
Den listen Aleksing kom med her tror jeg at jeg skal skrive ut og henge på kjøleskapet! :p
Lykke til i dag!!! :) Jeg sprakk i går... :( Men bare en, så ingen grunn til panikk eller å gi opp! :)
 
Jeg forstår deg godt!
Jeg har fremdeles ikke sluttet, men på fredag har jeg bestemt meg for at det er slutt!!!!!! Oi, det er jo i morgen!!!
Da er jeg akkurat 5 uker på vei ihvertfall, og da skal det være nok!
Den listen Aleksing kom med her tror jeg at jeg skal skrive ut og henge på kjøleskapet! :p
Hvordan går det med deg? Holder du ut? :)
 
Denne graviditeten var absolutt ikke planlagt, slutta idet eg kom ut av badet, men fy søren så vanskelig å slutte! Tok meg en snus ett par dager etterpå, men er vanskelig!
 
Back
Topp