Blir så stolt!

Den perfekte mor er påan igjen

Forelsket i forumet
Marsboere 2020
Påskekyllingene 2020
Februarlykke 2022❄️
Fy søren, nå har vi slitt med soving både natt og dag i lang tid. Det har variert litt hvordan vi har fått lagt han, noen ganger har vi vært så heldige at han har sovnet mens jeg ammet. Ofte så har vi dessverre måttet både bysset og bært. Når han var nyfødt derimot, da sov han både ofte, lenge og helt av seg selv.
Han er en skikkelig tung plugg, veide over 10 kg på seksmånederskontrollen, og jeg føler han er merkbart tyngre nå. Jeg håpte på en god natt, siden tann nummer fire kom gjennom i natt, og han har vært mye på do i dag.
Men i ettermiddag ble jeg litt forsynt av denne vanskelige innsovningen. Av hva jeg har hørt så trenger/bør man ikke ta tak i alle innsovningene, men en av gangen. Jeg fant derfor ut at nå, nå skal du sovne uten at jeg bærer deg. Stakkars liten, han var jo så frustrert. Jeg sang og strøk på han, holdt rundt han og snakket til han. Mens jeg lå på siden av han i vår seng der han pleier å sove. Til slutt sovnet han stakkar. Etter over to timer måtte jeg vekke han, for ikke å komme helt skjevt ut i kveld. Og nå, i kveld, sovnet han på fem min mens han lå ved siden av meg! Helt selv! Jeg bare koset han litt i hodet og på ryggen. Han bad ikke om pupp, sutret ikke eller noen ting. Han bare snudde hodet noen ganger, smilte litt og sovnet ❤️❤️❤️ Fy søren, jeg ble så rørt og stolt at jeg nesten måtte gråte litt!
Og selv om det sannsynligvis var et tilfeldig engangstilfelle, så klapper jeg oss begge på skulderen og sier: god innsats!
 
Så god følelse :) Vi sliter ikke med legging.. grøt, melk, tannpuss, og så legger vi har i senga si, gir smokk og går ut.. Da sover han godt frem til ca 01.00.
Da starter festen :( HELT umulig.. Skal ha melk (mme,) smokk, vann.. Setter fast beina i sprinklene og baaaare tuller og småsover frem til det er «morgen» ca 5.30..
 
Innsovningen her har blitt lettere, men vi er i gang med nok en runde vanskelige netter. Kan våkne med skriking, hvilket aldri skjer ellers i døgnet, og må ofte bæres for både å roes og sovne igjen.
 
Back
Topp