Blir så sliten.

Lilleanda

Første gang
Mailykke <3
Er vel en slags klage tråd. Vi flyttet i nytt hus i mai. Og samboeren inviterer folk over en lav sko, hyggelig det. Men jeg vil jo liksom ikke slippe folk inn i det rotet vi har nå, ikke klarer jeg og har heller ikke overskudd til å ta et rydderøsk. Har nok med å gå på jobb om dagen. Han syntes ikke at det er så farlig... Så han føler ikke for å vaske over. Gangen har han holdt på å male nå i 4 mnd, da taket. For jeg tok veggene. Han klager på at det er så kjedelig, syntes jeg også. Men bet tenna sammen og fikk det gjort...

Flere som har det slik?

Sent from my iPhone using BV Forum

Kjenner til det! Mannen min holdt også på slik da vi flyttet, det var et mareritt og jeg var så flau og fortvila... 2 år etter er han faktisk enig med meg og har begynt å tenke seg mer om. Han angrer faktisk på at han ikke tenkte seg mer om i starten da vi flyttet hit. Han strittet i mot på det meste av oppussing og flytterydding, jeg klarte det ikke alene, ga opp og så ble det egenltig bare trist.

Vi har fått så mange hendelser nå med at "ja, men dette er vel greit vel..", "ingen ser det, vel.." og deretter "ja, nå ble det jo mye finere, dette skulle vi gjort med en gang!!!" at vi har lært oss å legge synonym på hans "greit" og mitt "fælt" ;) Egentlig liker vi det samme, men han klarer ikke å se for seg resultatet før det står ferdig. Og når det har blitt fint, så gremmes han over slik det var.. Det tok tid, og det har vært mye bjeffing, men vi har lært oss å jobbe sammen i stedet for mot hverandre, ta hensyn til hverandre og kommet frem til at begge har vetorett på hver våre ting. Vi må velge våre kamper. For hans del må han ta hensyn til at jeg blir flau når alt står på huet, og han må respektere at jeg har et ønske om at vi skal ha det pent rundt oss, ikke bare "greit" (=fælt) og for min del må jeg ta hensyn til hans aversjon mot oppussing og akseptere at ting kommer til å ta ekstremt lang tid før ting er i orden. Og at jeg må gjøre veldig mye selv.

Det var ikke så lurt å kjøpe gammelt hus, men gjort er gjort.. Babysteps..

Et spørsmål til dere begge: Hvor lenge vil dere at det taket skal være et tema i livene deres?

Sett et tidsbestemt håndfast mål, sett av dobbelt så lang tid enn det og jobb sammen, det er mitt råd :)

Føler veldig med dere.... Lykke til!

Back
Topp