Blir så oppgitt!!!

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
Etter mye frem og tilbake har ENDELIG samboeren lagt ut motorsykkelen sin for salg.

Jeg har ikke presset han på noe vis men han forsøkte å selge den i fjor sommer også men lot den stå til tross for en del henvendelser. Han hadde 0 turer på den i fjor.

Nå skal vi kjøpe ny bil og selv om vi selger min så vil vi gjerne ha mer enn dens verdi i egenkapital.

Vi har også en båt som vi aldri har tid til (den har stått inne i 2 og og blir antakeligvis ikke tatt ut i år heller) + at samboeren har en gammel boble han har som (laaaaaaaaaaaaangtids)prosjekt + en annen veteranbil. Altså nok av ''leketøy'' som han kaller det!

Nå har han endelig lagt ut motorsykkelen for salg - igjen og delte annonsen på sin facebook side.
Der renner det såklart inn meldinger fra all verdens kamerater med prekner om
''ikke kvitt deg med alt som er gøy selv om sneipen er rundt hjørnet''...

Blir så oppgitt og småirritert men får meg ikke til å svare heller - vil ikke virke som en hønemor men jeg synes det er så tragisk at voksne folk på godt over 30 ikke skjønner at min mann blir 30 nå i juli, har stiftet familie og kanskje bør bruke tiden på dem. Han jobber jo MYE og har mange firmareiser i løpet av et år pluss at jeg i tillegg fra tid til annen oppmuntrer til at han skal få gjøre aktiviteter på egen hånd.

Men den helvetes motorsykkelen står i garasjen og tar plass og den står i veien for meg, familien og hva jeg ønsker fremover.
Blir oppgitt hver gang det er fint vær og han har lyst til å kjøre seg en tur.
Når får jeg stikke av på den måten? Hvorfor skal menn ''alltid'' ha så jævla mye mer frihet enn oss?

Hormoner <3 ....

Jeg er så enig med deg!!!
har en ganske lik mann, med mange prosjekter, mye jobb, og altfor mye "rot" rundt om.
Men hva skal man gjøre?

forresten, veldig barnslige kommentarer fra kameratene. De har ikke kjærste og barn eller?

Jeg er så enig med deg!!!
har en ganske lik mann, med mange prosjekter, mye jobb, og altfor mye "rot" rundt om.
Men hva skal man gjøre?

forresten, veldig barnslige kommentarer fra kameratene. De har ikke kjærste og barn eller?

Alle fortjener rom og alenetid til en viss grad - vel og merke synes jeg selv mannfolk (hvertfall min) har mer alenetid enn meg. Han farter hit og dit. Skal ''bare'' vaske bilen og blir borte i både 2-3 timer, sånn er han.
Han liker å styre med sitt eget.

Han finner på ting på egenhånd og til en viss grad legger jeg meg ikke borti det for jeg vet at han har mye forventninger hengende over seg både når det gjelder jobbprestasjoner og jeg som forventer ting i forhold til hus, hage osv men likevel føler jeg at han ikke alltid forstår hvor grensa går.
Nå er han jo bundet til oss og med en baby i hus snart vil det bli lite og ingen alene tid på en stund for jeg forventer at vi er sammen om dette 100% og jeg som antakeligvis skal amme får hvertfall ikke stukket fra.

Han kompisen som skrev kommentaren jeg nevnte over har såklart ingen familie osv men en venninne av han som også kommenterte burde visst bedre og hun skrev ''sønnen din må jo ha en motorsykkel å leke med da???''.

Også han tosken som kalte babyen for sneipen av alle ting.. Spar meg.. BLEH! Sure oppstøt over hele gjengen! :P

Folk er så flinke til å uttale seg når det ikke gjelder dem selv! Håper dere blir kvitt både sykkel og båt:-)

Folk er så flinke til å uttale seg når det ikke gjelder dem selv! Håper dere blir kvitt både sykkel og båt:)

Helt enig. Den helsikes motorsykkelen er bare støy i mine øyne... En egogreie han verken har tid og som vi ikke burde ta oss råd til lenger. Forsikringa er jo helt vill på MC.
Vi får alle krysse fingra for at noen vil betale det han ønsker for den og at den kjører ut fra gården vår med en annen bak styre! ;)

Liker ikke du å være med på tur da?
Her har mannen lappen, men solgte sykkelen i fjord fordi den var mest egnet for en. Og skal han på tur så skal jeg være med:) så vi blir å kjøpe ny når vi har litt bedre råd:)
Men selvfølgelig, om den ikke blir brukt så er det ikke noe poeng i at det står i garasjen og tar plass..
mannen har også to bilprosjekt stående som jeg prøvde hinte om at han kunne selge, men han vil ikke.. jeg mener jeg ikke kan tvinge han, er jo dette han liker og han hadde de jo når vi ble sammen også :) jeg gjør jo også det jeg liker. Selv om jeg må være sammen med babyen fremover fordi jeg ammer, så unner jeg han å gjøre andre ting :) men, det blir feil at vennene hans skriver slikt..

Skjønner godt at du ønsker å bli kvitt noen av disse tinga ja... Og helt realt å forvente at han kan være mindre alene nå som dere får baby sammen. Enda en grunn til å selge mc-en nå som han blir småbarnsfar, er den store risikoen ved det... Er jo en grunn til at forsikringa er dyr - det er stygt når det skjer noe, ofte :-/

Liker ikke du å være med på tur da?
Her har mannen lappen, men solgte sykkelen i fjord fordi den var mest egnet for en. Og skal han på tur så skal jeg være med:) så vi blir å kjøpe ny når vi har litt bedre råd:)
Men selvfølgelig, om den ikke blir brukt så er det ikke noe poeng i at det står i garasjen og tar plass..
mannen har også to bilprosjekt stående som jeg prøvde hinte om at han kunne selge, men han vil ikke.. jeg mener jeg ikke kan tvinge han, er jo dette han liker og han hadde de jo når vi ble sammen også :) jeg gjør jo også det jeg liker. Selv om jeg må være sammen med babyen fremover fordi jeg ammer, så unner jeg han å gjøre andre ting :) men, det blir feil at vennene hans skriver slikt..

Helt enig i det du skriver. Jeg unner han for all del fritid og hobbyer annet enn familie døgn og året rundt men akkurat nå har han ''for mye'' og det blir kun et irritasjonsmoment for min del opp i alt annet.

Back
Topp