Blir så oppgitt jeg

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Over enkelte menneskers holdninger til penger i denne familien min[&:]
Jeg har aldri i mitt liv spurt om noe som helst økonomisk hjelp, Men nå måtte jeg spørre min kjære bestefar...
Som har så mye penger at det snart tyter ut rævva hans...

Men, han skal visst bytte ut campingvogna, kjøpe ny bil (nr 4 på et år), Så ha hadde ikke "råd" til å hjelpe meg med billappen. Dette er så tungt for meg, for jeg hadde mannet meg opp til denne telefonen. For noen måneder siden sa han: klart du må ha lappen, skal hjelpe deg med det bi. Så de skattepengene skal du bruke på andre ting dere trenger...

jaja, etter salg av både tomt, fiskevall, hytte og hus hadde han ikke råd allikevel...

Kjenner jeg blir lei meg jeg, når han hadde lovt meg det og plutselig kan han ikke allikvel....

Mulig dette er et veldig teit å egosentrertinnlegg, men måtte bare skrive det ned...

Usj... Det er kjipt når man først har blitt lovet hjelp :/

Nei vet du, hvis man lover noe bør man nesten holde det da... [8|] Skjønner deg godt jeg!

Det er jo kjempedumt å love noe sånt, og så ikke holde det [&:]

Skjønner deg kjempegodt jeg! Har noen i familien selv jeg, som har ræva full av penger, men bruker alt på seg selv.

Pappa lovte meg en bil når jeg fikk lappen, men den må jeg lete lenge etter. Men min kjære bror, (som er hans biologiske sønn) fikk 10.000 kr i 18årsgave [:-][:-] + han betalte førerkortet hans.

Jeg måtte betale selv, fikk 5000 i hjelp som også var bursdagsgave. Grrr.

Da hadde jeg blitt kjempe lei meg!![&o]
Jeg har ikke penger til lappen selv, men det gjør jo ikke noe når jeg ikke har noen å øvelseskjøre med.. Ingen har tid.. Gidder ikke kjøpe såå mange kjøretimer liksom[8|]

ORIGINAL: UnniMoor

Da hadde jeg blitt kjempe lei meg!![&o]
Jeg har ikke penger til lappen selv, men det gjør jo ikke noe når jeg ikke har noen å øvelseskjøre med.. Ingen har tid.. Gidder ikke kjøpe såå mange kjøretimer liksom[8|]

Vent til jeg blir 25 (ja, ikke finn deg noen over 25 på forumet nå da!) også øvelsekjør med meg[:D][:D][:D]

Syns det er så dårlig, når mennesker skal love deg noe for så å ikke holde det! Frustrerende. Spesielt når han driter penger!

Æsj, det er så dritt det der!!! [:'(]
Når folk lover ting, og ikke gidder å holde det! [:'(][:'(]

Nei, dette klarer du helt fint selv! [:)] Jeg klarte lappen på ca 9 mnd, kostet meg 45 000,- hadde spart 13 000,- bare[8|]

Grunnen til at det kostet meg så mye var at jeg ikke kunne kjøre bil i det hele tatt når jeg begynte!

Så jeg har trua på at du kan klare det selv! [:)] Få deg fast jobb, så starter du opp!!! [:D][:D] Man blir så mye mere stolt av seg selv da! Så kan du gni det inn på han bestefaren din at du klarer det FINT SELV!!! [:D]

ORIGINAL: Tessy_

Nei, dette klarer du helt fint selv! [:)] Jeg klarte lappen på ca 9 mnd, kostet meg 45 000,- hadde spart 13 000,- bare[8|]

Grunnen til at det kostet meg så mye var at jeg ikke kunne kjøre bil i det hele tatt når jeg begynte!

Så jeg har trua på at du kan klare det selv! [:)] Få deg fast jobb, så starter du opp!!! [:D][:D] Man blir så mye mere stolt av seg selv da! Så kan du gni det inn på han bestefaren din at du klarer det FINT SELV!!! [:D]

Åh, vet du hva? Jeg blir så glad inni hjerte mitt av deg jeg [:)] Du er bra herlig!
Er så godt når noen er så positve, nå ga du meg virkelig motivasjonen til kanskje å finne meg en jobb og sånt [:)] Takk for at du er du!

ORIGINAL: *LilleVinkel*

ORIGINAL: Tessy_

Åh, vet du hva? Jeg blir så glad inni hjerte mitt av deg jeg [:)] Du er bra herlig!
Er så godt når noen er så positve, nå ga du meg virkelig motivasjonen til kanskje å finne meg en jobb og sånt [:)] Takk for at du er du!

Nååå... Du er så søt da! [:)]
Nå her jeg forresten snart hatt lappen et år[:)] Og kan jeg klare det klarer du det!!! [:)] <3

Bare koselig snuppa! Er jo meninga å støtte hverandre da man trenger det[:)] Synes vertfall jeg! [:)]

Enig om han lovte det.. Men sa han rett ut at han skulle betale førerkort til deg?
Isåfall er det dumt av han..

MEN, om folk har rævva full av penger og vil kjøpe seg mange nye biler på ett år, hytta, båt ja whatever. Så må de vel få det om de vil.
Uten at andre folk skal blande seg[8|]
De selger jo andre ting eller jobber for å få penger de som andre, så da fortjener de vel å bruke penger på det de vil også.

ORIGINAL: maiiks

Enig om han lovte det.. Men sa han rett ut at han skulle betale førerkort til deg?
Isåfall er det dumt av han..

MEN, om folk har rævva full av penger og vil kjøpe seg mange nye biler på ett år, hytta, båt ja whatever. Så må de vel få det om de vil.
Uten at andre folk skal blande seg[8|]
De selger jo andre ting eller jobber for å få penger de som andre, så da fortjener de vel å bruke penger på det de vil også.

Når du er så grådig at du sender barnebarnet ditt på Ikea for å handle noe og hun ikke får tilbake pengene, da har jeg ingen god ord å si om det mennesket og penger... Såklart må de bruke på seg selv. Men merkelig at han har råd til det men ikke det han lovte meg.

Ja, han sa: Det skal vi hjelpe deg med vi. Så skattepengene bruker dere på de møblene dere trenger...

Back
Topp