Blir så nervøs..:((

Sunam

Betatt av forumet
Huff.. må bare dele mine tanker nå, for blir så himla nervøs!!

26 mai hadde vi SA. Da var jeg 5 + 6. Må ha blitt gravid med EN GANG igjen, for er nå over 10 uker på vei.. Men forrige torsdag begynte jeg å blø. Var sikker på at jeg mistet igjen. Legen var heller ikke så positiv, ikke før jeg dro på UL samme dag hvor gynokologen finner den lille spiren med bankende hjertet, og med masse aktivitet! Den beveget seg masse, og det var veldig bra! Blødningen fortsatte noen dager, men så stoppet den.. blødde ikke på tre dager, før det igår kom litt mer brunt..:(( Puppene mine er heller ikke like vonde, bare av og til.. Leser om MA og blir så fryktelig nervøs! Eneste svangerskapstegn jeg har hatt er at jeg har vært uggen, mer sulten, vonde pupper og trøtt..

Noen som har opplevd MA her? Kjenner man det? Eller kjenner man ingenting?

uff kjenner til den følelsen der...ikke at jeg har blødd så ille, hadde bare noen små spor av blod her om dagen. Men i dag så er liksom ikke puppa så ømme som de har vært og da begynner jeg å tenkte her jeg sitter. Også er jeg liksom ikke så uggen i dag heller når jeg kjenner etter, ikke flyr jeg på do og må tisse i ett sett heller.

Tenkt om det ikke er no liv inni her lenger....phu...tar på å gå sånn med denne usikkerheten altså....så jo liv her inne for endel dager siden, men som du sier, så leser man litt og blir så usikker....

Jeg kan dessverre ikke svare deg på om man kjenner noe hvis man har en MA....

Huff.. synd at du også har det sånn idag:( Hold deg i ro du også. Det var det jeg fikk beskjed om av legen forrige uke, og når jeg ringte istad.. Så jeg ligger på sofaen, samboer er ute og handler mat til oss.

Ikke noe artig det her assa... blir helt satt ut!! Vil jo så gjerne at dette skal gå bra....

Om det er brunt nå så er det nok gammelt blod(rester fra da du blødde)
Mange som får mindre og mindre symptomer fra uke 9 og utover så trenger ikke bety at det er noe galt.
Håper spiren klamrer seg fast :D
Ta det med ro,slapp av og nyt oppvartningen.

Kan desverre ikke svare om MA. Håper noen andre her kan svare deg på det.

Håper du har rett.. Vet jo egentlig at det kan være rester og at tegnene kan bli mindre utover.. men nervene tar overhånd :((

satser på at lille spira klamrer seg fast!!

Tror man trigger seg selv litt opp når man leser triste ting også...og at man da kjenner ekstra godt etter på div ting som forandrer seg.

leste litt om svangerskapsplager nå, og der står det jo at det er normalt med blødninger og at svangerskapsplagene kan variere fra uke til uke...skulle nesten hatt ett lite ultralyd apparat hjemme vettu hehe ;)

Vi får prøve å ikke tenke så mye, og kanskje styre unna den litt "skumle" lesingen....emoticon

Men jeg skjønner at du er nervøs når du opplever å blø endel altså...får håpe det bare er rifter osv..og ikke noe alvorlig.

Klem

Ja, jeg slutter å lese om ting nå... blir helt smårar av å lese om MA ol. SA har jeg opplevd, så det vet jeg hvordan er..

Nå har vi satt på Hells Kitchen her..bare for å tenke på noe helt annet enn dette.. Bare satse på at det er rifter eller rester fra sist!

Håper det går bra for din del også! Krysser fingrene for oss begge!! :)

Klem tilbake

jeg opplevde jo blødninger for første gang i dette svangerskapet. ikke mye. først litt lyse rosa ett par dager, så rødt og så brunt. 6 dager gikk eg, men her e alt fint. også var det deiligt me de dagene jeg ikke var dårlig... tilbake til toalett skålen nå... sukk

Godt det gikk bra med deg!!
Håper det går bra her også.. Takk for oppløftende ord!! :) Godt å høre om de tilfeller der det har gått bra. Hører som oftest om der det går dårlig...

Sunam skrev:
Ja, jeg slutter å lese om ting nå... blir helt smårar av å lese om MA ol. SA har jeg opplevd, så det vet jeg hvordan er..

Nå har vi satt på Hells Kitchen her..bare for å tenke på noe helt annet enn dette.. Bare satse på at det er rifter eller rester fra sist!

Klem tilbake

Tror det beste du kan gjøre er å ikke lese om alle som er bekymret, opplever sa og ma.. Det er hyggelig å dele på babyverden... Men en kan lett bli urolig av det! At du er 10 veker trur eg du skal ta som et veldi godt tegn! Det er mindre som kan gå galt då enn veke 7 foreksempel. Mange ma skjer fordi hjertet ikkje kommer ordentlig i gang rundt veke 6-7.. Det er hvertfall det eg har blitt beroliga med av fleire jordmødre. .. Nå er jo nesten alle kroppsdeler på plass på spiren din. Bare voksing igjen :)

Lykkelig3Barnsmamma2b skrev:

Sunam skrev:

Klem tilbake

Tror det beste du kan gjøre er å ikke lese om alle som er bekymret, opplever sa og ma.. Det er hyggelig å dele på babyverden... Men en kan lett bli urolig av det! At du er 10 veker trur eg du skal ta som et veldi godt tegn! Det er mindre som kan gå galt då enn veke 7 foreksempel. Mange ma skjer fordi hjertet ikkje kommer ordentlig i gang rundt veke 6-7.. Det er hvertfall det eg har blitt beroliga med av fleire jordmødre. .. Nå er jo nesten alle kroppsdeler på plass på spiren din. Bare voksing igjen :)

Klamrer meg fast til den tanken der, skrur av pcen, og nyter middag med min kjære i stedet! :) Takk for gode ord!!

Det har liksom ikke tenkt til å stoppe det her ser det ut som... æsj assa.. :(( Ikke friskt, ikke mye og har ikke vondt. (bortsett fra i puppene som fortsatt er litt ømme..) Så håper inderlig dette går bra!

Æsj og dobbelt æsj da....syntes det kan stoppe med sånne småblødninger nå altså, så du bare kan senke skuldrene og nyte den lille spiren....emoticon

Back
Topp